خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان

35 درصد تحصیل‌کرده‌های گیلان بیکار هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه 35 درصد تحصیل‌کرده‌های استان بیکار هستند، گفت: تقویت و گسترش صنایع نقش تاثیرگذاری در کاهش این آمار دارد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین اصغریان در سیزدهمین همایش سالانه نظام مهندسی معدن کشور که اکنون در در دهکده ساحلی بندرانزلی در حال برگزاری است،با اشاره به اینکه تجربه گیلان نشان داد که همه نقاط کشور پتانسیل پیشرفت دارند، اظهار کرد: اگر به موقع به پتانسیل پرداخته نشود تبدیل به تهدید می‌شود.

اصغریان افزود : جمعیت گیلان پیر است و متاسفانه علاوه بر اینکه پایین بودن میزان زاد و ولد،از لحاظ مرگ ومیر نیز این استان رتبه دوم را در کشور دارد.

وی تکمیل راه‌آهن و آزاد راه گیلان را از جمله برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید معرفی کرد و بیان کرد: تکمیل این دو پروژه کمک شایانی به زیرساخت‌های اقتصادی گیلان می‌کند.

اصغریان، بندر انزلی را یک پتانسیل خوب برای گیلان دانست و خاطرنشان کرد: این بندر در دنیا شناخته شده است.

معاون استاندار گیلان با اشاره به اینکه 35 درصد تحصیل‌کرده‌های گیلان بیکار هستند، گفت: تقویت و گسترش صنایع نقش تاثیرگذاری در کاهش این آمار دارد.

وی عنوان کرد: از سال۷۸ گیلان در زمینه صنعتی حرکت رو به رشدی را آغاز کرد و این حرکت اکنون ادامه دارد.

اصغریان با بیان اینکه در صنایع سلولوزی سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در گیلان انجام شده است، خاطرنشان کرد: چنانچه این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند گیلان جزء استان‌های برتر کشور در این صنعت می‌شود.

وی گیلان را به لحاظ معدنی دارای ظرفیت بسیار خوبی دانست و افزود: صادرات به کشورهای cis جزو برنامه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان در پایان تاکید کرد: نظام مهندسی معدن نیازمند کمک است و باید تلاش کرد مسیر در پیش گرفته شده ادامه یابد.

 

کد خبر : ۲۹۳۳۳۱