خبرگزاری کار ایران

تجهیز آمبولانس‌های شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر از تجهیز آمبولانس‌های این شبکه به تجهیزات و امکانات درمانی جدید و استانداردهای کشوری جهت ایمن‌سازی اعزام بیماران به درون و بیرون شهرستان با اعتبار بالغ‌بر سیزده میلیون و هشتصد هزار تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا قدری افزود: با برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی نیازها، بررسی مسیرهایی که  بیشترین میزان اعزام در آن‌ها صورت می‌گیرد، با توجه به بیشترین موارد اعزامی منطقه، این تجهیزات خریداری و نصب شد و باعث ارتقای کیفیت کار کادر تکنسین فوریت‌ها در انجام وظایف محوله به میزان قابل‌توجهی بوده است.

وی گفت: استفاده از این تجهیزات روند اعزام و میزان رسیدگی به بیماران اورژانسی و همچنین مرگ‌ومیر بین‌راهی را بسیار کاهش خواهد داد.

قدری در خصوص تجهیزات خریداری شده توضیح داد: این تجهیزات شامل: ۱-جامبک دارویی(کیف آلومینیومی تاشو برای نگهداری داروهای موردنیاز و ضروری در آمبولانس).

۲-برانکارد لانک بورد (جهت استفاده‌ی موارد تصادفی بسیار حاد که احتمال آسیب‌دیدگی کمر و شکستگی مهره‌های کمر وجود دارد).

۳-ساکشن پرتابل برقی (به‌عنوان ساکشن مکنده سیار در بیمارانی که دچار حالت استفراغ شدید و یا ترشحات حلقی داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند).

۴-آتل‌های بادی دست‌وپا (در مواردی که شکستگی اندام‌های تحتانی و فوقانی دست‌وپا وجود داشته باشد مورداستفاده قرار می‌گیرد).

۵- دستگاه D.C شوک AED این دستگاه به دلیل سیستم خودکار بودن دفیبریلاتور و با نصب دو عدد پنل بیمارانی که دچار ناراحتی قلبی هستند و احتمال سکته وجود دارد به‌صورت خودکار شوک به بیمار می‌دهد و از حمله قلبی که منجر به فوت شود جلوگیری می‌کند.

کد خبر : ۲۹۳۲۹۶