خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور به ایلنا خبر داد:

بررسی استاندار پیشنهادی فارس چهارشنبه در دولت/ نگاه مثبت به افشانی

سخنگوی وزارت کشور گفت: قطعا نگاه دولت به آقای افشانی مثبت بوده که وی را برای استاداری فارس معرفی کرده‌ایم.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حواشی موجود نسبت به معرفی استاندار جدید فارس عنوان کرد: وزارت کشور دو پیشنهاد در مورد استاندار فارس و استاندار قم به دولت ارائه کرد. اما به دلیل اینکه موضوعات دیگری در دستور کار امروز هیات دولت قرار داشت، نوبت به طرح موضوع دو استاندار پیشنهادی وزارت کشور نرسید و قرار شد در جلسه آینده یعنی روز چهارشنبه این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با این حال حدود ۱۰ روز است که من با نمایندگان استان فارس در ارتباط هستم و صحبت‌های آنها را شنیده‌ام. آقای رضایی‌کوچی رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز روز گذشته با وزیر کشور و بنده طی جلساتی نقطه نظرات خود را مطرح کرد و نظرات ما را هم شنید.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بدون شک معرفی استاندار فارس توسط وزارت کشور با لحاظ تعاملات لازم صورت گرفته و ادامه کار باید در دولت پیگیری و دنبال شود. کار وزارت کشور در مورد معرفی استاندار تمام شده است.

وی ادامه داد: ما نامه معرفی استاندار فارس و قم را چند روز پیش به دولت ارائه دادیم.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا استعفای نمایندگان استان فارس در اعتراض به معرفی استاندار را نوعی فشار بر دولت نمی‌دانید، گفت: در این مورد باید از آقای نوبخت سوال کنید.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نگاه کلی دولت به محمدعلی افشانی استاندار پیشنهادی وزارت کشور چیست، عنوان کرد: قطعا نگاه دولت به آقای افشانی مثبت بوده که وی را برای استاداری فارس معرفی کرده‌ایم.

کد خبر : ۲۹۰۰۷۰