خبرگزاری کار ایران

امینی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نمایندگان فارس دغدغه دوره بعد را دارند/ دولت پای تصمیمش بایستد

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گفت: نمایندگان استان فارس که برای انتخاب استاندار به وزارت کشور وارد می‌کنند٬ دغدغه دوره بعد را دارند.

سید ابراهیم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از رفتار نمایندگان استان فارس انتقاد کرد و گفت: نمایندگان در حالی که ادعا می‌کنند مسائل عمرانی استان برایشان اهمیت دارد٬ از آقای افشانی انتقاد می‌کنند. در حالی که افشانی سابقه عمرانی درخشانی دارد و حضور وی به عنوان معاون استانداری خوزستان و معاوت عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و گرفتن نشان درجه 2 لیاقت از رئیس دولت اصلاحات نشان از موفقیت او در این زمینه بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همسویی استاندار به عنوان نماینده سیاسی دولت را با دولت یکی دیگر از ضرورت‌های انتخاب استاندار دانست و تصریح کرد: فرد معرفی شده هرچند بیشتر یک نیروی اجرایی شناخته می‌شود٬ اما سابقه سیاسی روشنی دارد و نسبت به مسائل سیاسی آگاهی دارد.

این استاد حقوق فشار به دولت برای عقب‌نشینی از تصمیم خود در انتخاب استاندار را از موارد دخالت نمایندگان در کار دولت٬ و خلاف قانون اساسی دانست و  تاکید کرد: نمایندگان می‌توانند ملاک و معیارهای خود را مطرح کنند٬ ولی حق قصاص قبل از جنایت را ندارند.

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی افزود: حکایت نمایندگان فارس در استعفا و تهدید وزیر کشور به استیضاح را می‌توان حکایت کودکی دانست که قهر کرده بود و گفته بود شام نمی‌خورم٬ اما وقتی سهمیه غذایش را کنار گذاشتند، گفت من که نمی‌خورم٬ ولی این غذا را برای هر که گذاشتید برایش کافی نیست. اگر واقعا آنها استعفا داده‌اند٬ پس چگونه می‌خواهند استیضاح کنند و اگر می‌خواهند استیضاح کنند٬ چگونه استعفا داده‌اند؟

امینی انگیزه نمایندگان را از این رفتارها٬ برنامه‌ریزی برای انتخابات آینده مجلس دانست و اظهار داشت: اینها به دنبال فردی هستند که با  تثبیت فرمانداران حوزه انتخابیه‌ای که با نظر آنها انتخاب شده برای اجرای برنامه‌های آنان به منظور حفظ کرسی‌هایشان کمک کند٬ اما در مقابل افکار عمومی طوری رفتار می‌کنند گویی به دنبال کار مردم هستند.

نماینده سابق مردم استان فارس در مجلس افزود: متاسفانه دولت در انتخاب نماینده خود در استان فارس اشتباه کرد و نمایندگان مجلس نیز بدون توجه به اینکه ایشان نماینده دولت اعتدال است٬ خواسته‌هایی از ایشان مطرح کردند که در نهایت موجب آسیب دیدن استاندار و استان شد٬ اما اگر همین نمایندگان سطح توقع خود را در سطح یک استاندار اعتدالگرا پایین آورده بودند٬ استاندار سابق با این مشکلات مواجه نمی‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به رای بالای مردم استان فارس به روحانی در انتخابات سال 92 خاطرنشان کرد: فردی باید در راس استانداری قرار بگیرد که به مطالبات مردم وفادار باشد٬ تا مردم از رایی که به روحانی دادند٬ سرخورده نشوند.

استاد حقوق دانشگاه شیراز افزود: دولت باید پای تصمیمی که گرفته بایستد و اگر بخواهد به دنبال خواسته‌های نمایندگان افراطی باشد٬ از خواسته‌های مردم فاصله خواهد گرفت.

امینی در پایان با اشاره به اینکه عقب‌نشینی دولت در این مرحله پیام خوبی به جامعه منتقل نمی‌کند٬ گفت: وقتی صحبت از حق‌الناس بودن رای مردم می‌شود احترام به  تصمیمات دولت در انتخاب افرادی که به برنامه‌های دولت پایبند است٬ نیز یکی از جلوه‌های این حق‌الناس بودن است و نمایندگان هستند که باید دیدگاه خود را تغییر دهند.

کد خبر : ۲۹۰۰۰۹