خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین در مجلس:

مجلس به سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: یکی از فراز‌های برنامه ششم توسعه رسیدگی و توجه جدی به سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی است که توجه به بزرگ‌ترین این سازمان‌ها یعنی تامین اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی استان قزوین؛ داود محمدی در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین افزود: تامین اجتماعی جز سازمان‌هایی است که بالاترین میزان مراجعان را دارد و جلب رضایت مردم با وجود تنگناها و مشکلات موجود کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان تامین اجتماعی تعامل خوبی با تشکلات و جوامع کارگری دارند، ادامه داد: اگر سازمان تامین اجتماعی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد بخواهد به حیات خود ادامه دهد باید بین منابع و مصارف تعادل برقرار کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: در درمان مستقیم در سال 93 یک میلیون و 350 هزار مراجعه به دو بیمارستان رازی و تاکستان و 8 مرکز درمانگاهی در سطح استان انجام گرفته است و در بخش درمان غیرمستقیم نیز بیمه شدگان تامین اجتماعی دو میلیون بار به 800 مرکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

بابایی ضمن اشاره به پیش بینی مبلغ 5/2 میلیارد تومانی برای تعمیرات اساسی بخش درمان استان قزوین در سال جاری ادامه داد: از پروژه‌های عمرانی در سال جاری افزایش فضای 300 متری بنای درمانگاه قائمشهر محمدیه است که به علت احداث شهرک مهرگان در کنار شهر محمدیه و افزایش تعداد مراجعات به درمانگاه صورت گرفته است.

وی در پایان تشکیل کمیته‌های بیمه و درمان به صورت مستمر ، تعامل سازنده با مجامع کارگری و شوراهای اسلامی کار به عنوان نمایندگان بیمه‌شدگان و حل مسایل و مشکلات درمانی وامکان تایید نسخ دارویی به صورت اینترنتی را از دستاوردهای مهم این مدیریت برشمرد.

با تشکلات کارگری و کارفرمایی تعامل سازنده داشته باشید

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در دیدار جداگانه‌ای با مدیرکل، معاونان و روسای شعب تابعه تامین اجتماعی استان قزوین گفت: درصد بالا و مطلوب رضایت‌مندی در میان مراجعان شما با وجود بحران‌های بسیار اقتصادی و تولیدی جای بسی تقدیر داشته و تعامل شایسته مجموعه تامین اجتماعی با مجامع کارگری و کارفرمایی و دستگاه‌های ذیربط تشکر صمیمانه را می‌طلبد.

وی آینده‌نگری اساسی و بهینه در حوزه تامین اجتماعی را جزء ضروریات اساسی برشمرد و تصریح کرد: عدم توازن و تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی با مدیریت درآمد_ هزینه بسیار پر خطر بوده و جای بسی تامل  دارد .

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز این خطر را بارها بر دولت متذکر شده‌اند تا نگاهی معطوف و رسیدگی جدی به مسایل صندوق بین النسلی تامین اجتماعی در اولویت کاری آن قرار گیرد .

این نماینده مجلس افزود: زمانی که در استان صنعتی قزوین با کسری ماهانه 30میلیارد تومان در پرداختی ها مواجه هستیم در 15سال آینده این وضعیت به هیچ عنوان خوش بینانه نبوده و خطر جدی برای ورشکستگی چنین سازمانی که همیشه یار دولت بوده، نمایان است.

محمدی خدمت به سازمان با همگامی در سطح استانی و ملی را از وظایف اصلی نمایندگان برشمرد و گفت: متاسفانه ما بر خلاف جهت دنیا در مباحث بازنشستگی حرکت می کنیم و در صدد کاهش سن بازنشستگی هستیم که این خود تذکری برای تصمیم گیران است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه تحت پوشش داشتن 64درصد از جمعیت استان، به کسری 30میلیارد تومانی ماهانه هزینه و درآمدهای استانی و پرداخت  67میلیارد تومان به 57هزار خانوار مستمری بگیر در ماه در برابر بدهی 260میلیارد تومانی کارفرمایان و عدم پرداخت مطالبات معوقه دولت که در صورت پرداخت سهم  ماهانه دولت حدود 20میلیارد تومان به حساب تامین اجتماعی استان واریز خواهد گردید اشاره داشت و گفت: موارد مذکور استان را با چالش های جدی مواجه ساخته که خود  موجب تاخیر در پرداخت حقوق مستمری بگیران برای نخستین بار در سال جاری گردید که در این میان مساعدت و همراهی همه جانبه مقامات استان را کما فی السابق می طلبد.

علیرضا محسنی افزود: پس از  گذشت 62سال از عمر سازمان، به سازمانی هزینه‌ای تبدیل شده‌ایم و امید است با پویایی صنعت و تولید کیفیت خدمات سازمان مضاعف و مطلوب‌تر شود.

کد خبر : ۲۸۹۸۹۰