خبرگزاری کار ایران

رهامی به ایلنا خبر داد؛

برگزاری جلسات وحدت و امنیت اصلاح‌طلبان با ناطق نوری و وزیر اطلاعات

رییس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان از جلسات وحدت این جریان سیاسی با ناطق نوری و وزیر اطلاعات برای حفظ امنیت سخنرانی‌ها خبر داد.

محسن رهامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره نحوه ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل گفت: ائتلاف چهارچوب‌های خود را دارد٬ اما تلاش داریم همه نیروهای اصلاح‌طلب و اطرافیان رئیس دولت اصلاحات و آیت‌الله هاشمی و آقای عارف را در کنار هم جمع کنیم٬ اما اگر احساس کنیم که در یک حوزه انتخابیه احتمال موفقیت یک نیروی رادیکال زیاد است، ممکن است در بعضی حوزه‌های انتخابیه از کاندیدهای اصولگرای معتدل حمایت شود.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه تاکید کرد: کلیات این این طرح در جلساتی با آقای ناطق نوری مشخص شده و برای مشخص شدن جزئیات باید تا زمان انتخابات صبر کرد.

رهامی با تاکید بر اینکه جلساتی نیز بین نیروهای حامی رئیس دولت  و رئیس مجلس در بعضی حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود٬ گفت: مبنای کار این است که نیروهای افراطی وارد مجلس نشوند.

وی جنبه ایجابی برای ورود نیروهای اصلاح‌طلب و جنبه سلبی برای ممانعت از ورود افراطیون را دو ضلع برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم عنوان کرد و گفت: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند نیروهای نزدیک به جبهه پایداری که هر روز با استیضاح و سوال و ... در کار مجلس اخلال ایجاد می‌کنند٬ در مجلس آینده نیز حضور داشته باشند.

رهامی با اشاره به اینکه نحوه ائتلاف در هر استان با استان دیگر تفاوت دارد و هیچ الگوی یکسانی به حوزه‌های مختلف انتخابیه ارائه نشده٬ تجربه انتخابات 92 را یادآوری کرد و تاکید کرد: در آن مقطع اصلاح‌طلبان وقتی دیدند گزینه صددرصدی آنها که رئیس دولت اصلاحات بود و گزینه بعدی که آیت‌الله هاشمی بود٬ میسر نبود٬ به سراغ گزینه‌های هشتاد درصدی رفتند و بین آقایان جلیلی و حسن روحانی گزینه‌ای را انتخاب کردند که به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر بود.

رهامی با تاکید بر اینکه برخی دلگیری‌ها از انتخابات 92 به خاطر نبود احزاب قدرتمند بود که سبب شد ائتلاف غیرحزبی شکل بگیرد؛ تصریح کرد: در انتخابات پیش رو نیز تصمیم بر این است که فعالیت احزاب در تمامی حوزه‌های انتخابیه با جدیت پیگیری شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یکی از دلایل شکست مشروطه را غیبت احزاب دانست و گفت: بر این اساس و با توجه به موفقیت نسبی در انتخابات شورای شهر 92 سعی می‌شود الگوی مشابه و کارآمدتری در انتخابات سال 94 برای رسیدن به یک لیست انتخاباتی به کار گرفته شود.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه درباره بعضی برخوردهای صورت گرفته با سخنرانی‌های شخصیت‌های اصلاح‌طلب در شهرستان‌ها گفت: در خصوص امنیت سخنرانی‌ها چند برنامه داشتیم٬ مثل دیدار با وزارت کشور و نامه سرگشاده‌ای اساتید دانشگاه که انجمن اسلامی مدرسین تهیه کرد و هفتصد و بیست استاد امضا کردند و برای رئیسان سه قوه فرستاده شد. اتفاقا در آن نامه مخصوصا از حوادث شیراز و مشهد نام برده شده بود که برخی رفتارها باعث وهن حرمت دانشگاه شده بود.

رهامی با اشاره به جلسه این هفته دبیران کل احزاب با وزیر اطلاعات و وعده وزیر برای حفظ امنیت جلسات سخنرانی تاکید کرد: تلاش می‌شود امنیت جلسات و سخنرانی‌ها بیشتر تامین شود.

کد خبر : ۲۸۹۸۶۱