خبرگزاری کار ایران

ابتکار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تیم مذاکره کشورمان از حقوق ملت ایران در جهان دفاع می‌کند

رییس سازمان محیط‌زیست گفت: عملکرد تیم هسته‌ای کشورمان بسیار خوب بوده و با یک روش منطقی از حقوق ملت در مجامع بین‌المللی دفاع می‌کند.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره روند مذاکرات و دستاوردهای پس از آن گفت: مدت‌هاست بخش زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند که در مسائل زیست محیطی ایران سرمایه‌گذاری کنند٬ اما بعضی از مشکلاتی که از تحریم به وجود آمده٬ این مسئله را دچار مشکل کرده و امیدواریم با رفع تحریم‌ها این مشکلات برطرف شود.

وی با دفاع از عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: امروز در مقطع حساسی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قرار دارد. عملکرد تیم هسته‌ای کشورمان بسیار خوب بوده و با یک روش منطقی از حقوق ملت ایران در کشورهای بین‌المللی و مجامع بین‌المللی دفاع می‌کند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

ابتکار با بیان اینکه وضعیت محیط زیست بعد از پایان مذاکرات و انجام توافق قطعاً بهتر می‌شود٬ افزود: به دوستانمان در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یادآوری کرده‌ایم که مسائل زیست‌محیطی را در متن مذاکرات مورد توجه قرار دهند.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته این مسئله پیگیری نمی‌شده٬ گفت: اگر وضعیت اقتصادی کشور اینگونه ادامه پیدا کند٬ رشد اقتصادی خوبی نخواهیم داشت و دچار نزول می‌شویم.

همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا با اشاره به اینکه محیط‌ زیست پایه و اساس رشد اقتصادی است٬ گفت: در همه جای دنیا رشد اقتصادی موفق، رشد اقتصادی است که بر پایه محیط زیست باشد و به آن رشد اقتصادی سبز گفته می‌شود. در اینگونه رشد اقتصادی تخریب و آلودگی زیست‌ محیطی وجود ندارد.

ابتکار با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از شاخصه‌های ارتقای اقتصاد مقاومتی توجه به محیط زیست است و محیط زیست در اولویت اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر : ۲۸۹۴۵۸