خبرگزاری کار ایران

4 هزار و 847 واحد مسکن مهر لرستان تا پایان شهریور افتتاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: برای سه ماهه دوم سال‎جاری برنامه‎ریزی‎های لازم برای افتتاح 4 هزار و 847 واحد مسکن مهر استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، شهرام ملکی در جلسه شورای مسکن استان، افزود: از 498 واحد از مسکنهای فاز 2 مسکن مهر ازنا، 100 واحد فاقد متقاضی هستند و 398 واحد آنها در اختیار انبوهسازان قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: شهرداری به تعهدات خود در فاز 2 مسکن مهر ازنا عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کل مساحت این فاز حدود 6 هکتار است، بیان کرد: 90 درصد این واحدها به اتمام رسیده و ما آمادگی داریم که آنها را در اختیار متقاضیان قرار دهیم اما به خاطر عدم تعهد شهرداری به وظایف خود در این سایت، این واگذاری تحقق پیدا نکرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای پیشبرد کار و پیشرفت فیزیکی این فاز، یک میلیارد و 600 میلیون تومان یارانه مستقیم تامین کردیم و بخشی از آن به عنوان پیش پرداخت به شهرداری ازنا پرداخت شد.

ملکی اظهار کرد: عمده تقاضا و اعتراض مردم در فاز 2 مسکن مهرهای شهر ازنا عدم اجرای تعهدات توسط شهرداری است.

وی یادآور شد: مطابق برنامههای زمانبندی شده مسکن مهرهای نیمه‎تمام به اتمام خواهند رسید. برای سه ماهه دوم سال‎جاری برنامهریزیهای لازم برای افتتاح 4 هزار و 847 واحد مسکن مهر استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: 1200 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان وجود داشت که از طریق روزنامه، بنر، صدا و سیما و با معرفی مزایای این مسکنها توانستیم بین 500 تا 600 متقاضی برای آنها جذب کنیم.

ملکی افزود: واحدهایی که بالای 75 و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند میتوانند از تسهیلات 5 میلیون تومانی اضافه شده به وام مسکن مهر استفاده کنند.

کد خبر : ۲۸۷۱۹۰