خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان لرستان

درآمدزایی بااستفاده ازترفند‌های متقلبانه/ تبلیغ فال‌گیری در فیس‌بوک

رئیس پلیس فتا استان لرستان از دستگیری رمال و فال‌گیری که با اغفال مردم ساده‌لوح کسب درآمد می‌کرد خبر داد و گفت: کلاهبرداران دروغ و ترفند را به راحتی در بسته‌های زیبا از طریق فیس‌بوک به فکر افراد غافل تزریق می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم اباد،سرهنگ دوم "‌فرهاد ابدال‌چگنی" اظهار داشت: در پی افزایش رمالی و دعانویسی و تبلیغات گسترده در فضای سایبری‌، دستگیری و برخورد با این افراد سودجو در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت. 
 
وی افزود: برابر تحقیقات انجام گرفته و به استناد پرونده‌های قضائی‌، افرادی که در رمالی‌، فال‌گیری و دعا‌نویسی اعم از زن و مرد فعالیت دارند با سوء استفاده ازخرافه‌گرایی با اغفال و فریب مردم عوام، جرائمی نظیر کلاهبرداری، اخاذی، فساد اخلاقی و ترویج شیطان‌پرستی می‌کنند.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران با انجام فعالیت‌های محسوس و غیرمحسوس پلیسی، یک فرد رمال و کلاهبردار را در خرم‌آباد شناسایی و دستگیر کردند.
 
وی با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی خاطر‌نشان کرد: با فرهنگ‌سازی، تقویت باورهای دینی و افزایش سطح آگاهی می‌توان با این پدیده شوم مقابله کرد.
 
سرهنگ "ابدال‌چگنی"درپایان به شهروندان توصیه کرد‌: به تبلیغات و آموزش‌های فال و فالگیری اینترنتی مثل‌، فال قهوه‌، شمع‌، چای و ... هرگز اعتماد نکنید‌، زیرا آسیب‌ها و مشکلاتی همچون اعتیاد به فال و ایجاد مشکلات روحی و روانی‌، از هم پاشیدگی خانواده‌ها‌، کلاهبرداری و ضررهای مالی و آسیب‌های جانی در را پی دارد‌.
کد خبر : ۲۸۷۱۸۶