خبرگزاری کار ایران

صادق نجفی

انتقال حاشیه‌نشینان تبریز در دستور کار قرار دارد

شهردار تبریز گفت: مقاوم‌سازی مسکن در برابر زلزله، در درجه اول نیازمند تبدیل شدن این موضوع، به یک دغدغه و ضرورت اجتماعی است.

به گزارش ایلنا صادق نجفی در حاشیه بازدید از بافت حاشیه‌نشین ملازینال تبریز، خاطرنشان کرد: متاسفانه در خصوص معضل قدیمی حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده، حرکت‌های جدی صورت نگرفته است؛ در نبود چنین حرکت‌هایی، در یک سال اخیر سعی داشته‌ایم، دست‌کم مسیرهای دسترسی این بافت‌ها را ایجاد و تقویت کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از رمپ خروجی ملا‌زینال به اتوبان پاسداران تصریح کرد: با استمرار این اقدامات، در مواقع بحرانی، امکان خروج حاشیه‌نشینان و ورود تجهیزات ایمنی و گروه‌های امداد و نجات، میسر خواهد شد.

شهردار تبریز در ادامه به تصویب لایحه اخیر شهرداری در خصوص حاشیه‌نشینی توسط شورای اسلامی شهر اشاره کرد وگفت: اولویت اقدامات اجرایی در بافت ناکارآمد شهری، با طرح‌های انتقال حاشیه‌نشینان  پیگیری می‌شود.

 نجفی اضافه کرد: در این راستا، طبق توافق با وزارت مسکن و شهرسازی، استانداری‌ و  شرکت انبوه‌سازان، انتقال حاشیه‌نشینان به چند نقطه از شهر از جمله شهرک اندیشه مورد توجه است.

وی ادامه داد: در نبود امکان انتقال حاشیه‌نشینان، طرح‌های مقاوم‌سازی سوکونتگاه‌های حاشیه‌ای، باید طبق برنامه زمان‌بندی و مدون، اجرا شود.

شهردار تبریز با بیان این‌که متاسفانه زلزله در میان برخی شهروندان هنوز، به یک دغدغه اساسی تبدیل نشده است، اظهار داشت:  هر گونه اقدام عملیاتی، باید با رویکردهای فرهنگی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از پیامدهای زلزله‌ همراه باشد.

کد خبر : ۲۸۷۰۰۵