خبرگزاری کار ایران

ممانعت از حضور دبیرکل خانه پرستار در یک همایش انتخاباتی

فعالان صنفی در بیمارستان امام خمینی ارومیه از مخالفت حراست این بیمارستان با ورود فعالین صنفی خانه پرستار در همایش امروز پرستاران عدالتخواه این شهرستان خبر می‌دهند.

همایش تبلیغاتی ائتلاف پرستاران عدالت خواه ارومیه عصر امروز (چهارشنبه ۲۷ خرداد) در بیمارستان امام خمینی این شهر برگزار می‌شود. فعالان صنفی می‌گویند با وجود هماهنگی‌های انجام شده با حضور «محمد شریفی‌مقدم»، دبیرکل خانه پرستار و یک عضو دیگر این تشکل صنفی در این همایش مخالفت شده است. خانه پرستار، از تشکل‌های فراگیر صنفی پرستاران در انتخابات پیش‌روی نظام پرستاری از ائتلاف پرستاران عدالت خواه حمایت می‌کند.

«وحید نصیری»، دبیر ائتلاف پرستاران عدالت خواه ارومیه در این رابطه به ایلنا گفت: پیرو ماده ۴۶ آیین نامه که به امضای وزیر نیز رسیده است، کاندیداهای انتخابات یا طرفدارانشان این امکان را دارند  که برای تبلیغات پیرامون انتخابات در مراکز درمانی حضور پیدا کنند. هیئت اجرایی به ما این امکان را داد تا با هماهنگی مسولین نشستی را برگزار کنیم. در درخواستی که ما به حراست ارائه کرده بودیم، قید کرده بودیم که مهمان ویژه این همایش محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار است اما با وجود موافقت ابتدایی حراست بیمارستان، متاسفانه حراست دانشگاه با ورود ایشان و حمید تاج الدینی، عضو دیگر خانه پرستار به این همایش موافقت نکرد.

به گفته نصیری، در پی این اقدام کلیه اطلاعیه‌های همایش از سطح بیمارستان امام خمینی ارومیه جمع آوری شد.

این فعال صنفی در ادامه با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در خصوص ضرورت برقراری تعامل و گفتگو با پرستاران، گفت: اینگونه رفتارها با فعالین صنفی نشان دهنده تعامل نیست. وقتی به فعالان پرستاری مثل آقای شریفی‌مقدم که عضو شورایعالی نظام پرستاری و دبیرکل یک تشکل صنفی فراگیر و کارمند این مجموعه است، اجازه ورود داده نمی شود، آنوقت چگونه می توان به باز شدن فضای تعامل و گفتگو امیدوار بود.

اینگونه برخوردها در ادامه رد صلاحیت‌هاست

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار این اقدام حراست دانشگاه را در راستای دنبال کردن سیاست حذف منتقدین در وزارت بهداشت دانست و گفت: با وجود اینکه ماده ۴۶ آیین نامه صراحت دارد که کاندیداها می‌توانند تبلیغات کنند و وزیر هم زیر این آیین نامه را امضاء کرده است، اما می بینیم که با اینگونه برخوردها اجازه ورود فعالین پرستاری به یک همایش انتخاباتی را می گیرند.

دبیرکل خانه پرستار می گوید این رفتارها با توجه به موضوع رد صلاحیت‌ها و تاخیر در اعلام نتایج تایید صلاحیت شدگان قابل پیش بینی است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری که در انتخابات پیش رو به دلایل نامعلومی رد صلاحیت شده است، تصریح کرد: آقای وزیر در اظهار نظری از روسای دانشگاه‌ها که رییس ستاد اجرایی انتخابات هستند خواسته بود رودربایستی را کنار بگذارند و کمک کنند افرادی به نظام پرستاری راه پیدا کنند که صلاحیت راه پیدا کردن به نظام را داشته باشند، من می خواهم به آقای وزیر بگویم که اجازه دهید صلاحیت کاندیداهای نظام پرستاری توسط رای دهندگان که بدنه پرستاری کشور را تشکیل می دهند تعیین شود .

گفتنی است انتخابات نظام پرستاری روز ۲۹ خرداد ماه برگزار می شود.

 

کد خبر : ۲۸۴۵۵۲