خبرگزاری کار ایران

شروط عباس برای پذیرش طرح فرانسه درباره مذاکرات سازش

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۴۳۷

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه سفر «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه به منطقه، شروط خود برای پذیرش هر گونه طرحی در راستای از سر گیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود عباس در سخنرانی خود در نشست شورای انقلابی جنبش فتح خاطر نشان کرد: «فرانسه تلاش‌هایی را برای از سرگیری مذاکرات سازش و ارائه طرحی در این زمینه به شورای امنیت را آغاز کرده است و اگر مفاد این طرح بر وفق مراد ما باشد، از آن استقبال می‌کنیم و در غیر این صورت با آن مخالفت می‌کنیم. به نظر من این مساله کاملا آشکار است. »

عباس شروط خود برای پذیرش طرح فرانسه را به این ترتیب اعلام کرد: «بر این مساله تاکید داریم که این طرح شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 67 به پایتختی قدس و تعیین بازه زمانی مشخص برای مذاکرات و مرحله اجرای آن باشد.»

وی افزود: «اصل کشور یهودی را قبول نداریم و اگر چنین بندی در طرح فرانسه ذکر شده باشد، آن را قبول نخواهیم کرد و این مساله را به رژیم صهیونیستی و طرف‌های دیگر اعلام کرده‌ایم.»

عباس از دیدار خود با لوران فابیوس طی روزهای آتی خبر داد و اعلام کرد که «وزیر خارجه فرانسه به فلسطین خواهد آمد و در دیدار با هم طرح این کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آنها هم دوست ما و هم دوست رژیم صهیونیستی هستند. ما مخالف کامل این طرح نیستیم و با طرف فرانسوی بحث خواهیم کرد. این موضع ما است و بر آن اصرار داریم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز