خبرگزاری کار ایران

بیانیه ارتش در گرامیداشت 175 شهید غواص

ارتش در بیانیه‌ گرامیداشت 175شهید غواص تاکید کرد: این دست‌های بسته، امروز مردانه‌تر و استوارتر از هر دست دیگر، بیانگر روح بلند و تسلیم‌ناپذیر ایرانی است.

به گزارش ایلنا، در پی تشیع 175 شهید غواص عملیات کربلای 4، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشته و تلاش در جهت تحقق اهداف بلند و الهی شهدای عزیز را وظیفه آحاد کارکنان نیروهای مسلح دانست.

 در این بیانیه آمده است:

نزدیک به سه دهه پیش، 175 رزمنده مخلص و عاشق دین، اروند را شکافتند و در صیانت از مرزهای این سرزمین پاک در تاریخ جاودانه شدند. اکنون این مردان مرد بازگشته اند. با پلاک‌هایی از جنس نور و آویخته بر سینه‌هایی مملو از ایمان و اعتقاد با دستانی بسته و آغوشی گشوده به سوی آسمان، تا این سرزمین ایزدی در ادامه تاریخ بلند و پربارش، پابرجا بماند و از ودایع الهی و اخلاقی خالی نماند.

این بیانیه می‌افزاید: این دست‌های بسته، امروز مردانه‌تر و استوارتر از هر دست دیگر، بیانگر روح بلند و تسلیم‌ناپذیر ایرانیست که در برابر همه سختی‌ها و تلخی ها، با همت و غیرت و با عشق به ولایت همواره گفته است و می‌گوید: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهدای غواص آمده‌اند تا ما را نزد خداوند متعال شفاعت کنند و برای مهمانی رمضان آماده نمایند و ما با یاد آنها اراده قوی تری برای تحقق هیهات منا الذلة پیدا کنیم همانطوری که خدا خود فرموده «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُم‏؛ و کسانى که در راه خدا به شهادت رسیده ‏اند، خدا هرگز اعمالشان را باطل و تباه نمی‌کند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: مجاهدت آنها که به عنوان غواصان دریادل در عملیات های کربلای چهار و پنج به شهادت رسیدند هرگز از یاد نخواهد رفت. آنها همچنانکه خدای متعال فرمودند زنده اند و نزد او روزی می خورند و این ما هستیم که باید تلاش کنیم ارزش هایی که آنها به خاطر آن جاودانه شدند را زنده نگاه داریم.

کد خبر : ۲۸۴۴۱۷