خبرگزاری کار ایران

اولین اکران "من می خوام شاه به شم" در آمریکا

مستند سینمایی "من می­‌خوام شاه به شم" به کارگردانی مهدی گنجی به عنوان تنها نماینده ایران در جشنواره بین­المللی AFI DOCS که به “سیلور داکس” معروف است با فیلمهای دیگری از سراسر دنیا رقابت می‌کند.

به گزارش ایلنا، این رویداد یکی از معتبرترین جشنوارههای تخصصی فیلم مستند آمریکا است که طی روزهای 27 تا 31  خرداد ماه در پایتخت آمریکا، واشنگتن دی سی، برگزار می‌شود.

این جشنواره که با حمایت موسسه فیلم آمریکا و شبکه دیسکاوری برگزار می‌شود مورد توجه بسیاری از رهبران سیاسی و فعالان اجتماعی است و هر ساله با حضور فیلم هایی از سراسر جهان، بیش از 25000 بیننده را با سینمای مستند پیوند می‌دهد.

فیلم مستند 70 دقیقه‌ای «من می‌خوام شاه به شم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستندی درباره «عباس برزگر» است که با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی در دهکده‌ی گردشگری‌اش پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد...

 این مستند ضمن کسب جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند از سی و سومین جشنواره فیلم فجر تاکنون در جشنوارههای آمستردام (ایدفا) ، شفیلد انگلستان، مونیخ آلمان، میلنیوم بلژیک، پلنت داکس لهستان به نمایش درآمده و کاندید دریافت جایزه شبکه تی آر تی ترکیه بوده است.

"من میخوام شاه به شم" به زودی در گروه سینمایی هنر و تجربه هم به روی پرده می‌­رود.

از دیگر عوامل تولید این فیلم می‌توان به سحر رضوی ( تهیه‌­کننده)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسن مهدوی و رضا گدازگر (صداگذار)، امین بهروز زاده و شعیب کمین پور (آهنگساز)، علی باقری (عکاس و طراح پوستر) و پویان شعله‌ور (کالریست)  اشاره کرد.

کد خبر : ۲۸۳۸۳۹