خبرگزاری کار ایران

شفیعی خبر داد:

گزارش رئیس پدافند غیرعامل به کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل در این کمیسیون خبر داد و گفت: رئیس سازمان پدافند غیر عامل در خصوص حمله عربستان به یمن و اینکه تخریب زیر ساخت‌ها یمن را عملا ده سال به عقب می‌اندازد، گزارشی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، نوذر شفیعی در تشریح دستور کار امروز یکشنبه ( 24 خرداد) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود:‌ در این جلسه ابتدا دکتر محمد صادقی که از طرف مجلس شورای اسلامی٬ با کشتی نجات به یمن (جیبوتی) سفر کرده بود، گزارشی از سفر خود ارائه داد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته برجسته در این گزارش آن بود که چرا به‌رغم تصمیم اولیه در خصوص پهلوگیری کشتی نجات در بندر الحدیده، این کشتی مجبور شد به سمت جیبوتی حرکت کند. از دید ایشان و بعضی از اعضای کمیسیون، این اقدام در محافل سیاسی و بین‌المللی  نوعی عقب نشینی از سوی جمهوری اسلامی ایران قلمداد شده و برعکس تسلط عربستان بر آب‌های دریایی منطقه و فضای یمن را نشان داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در خصوص حمله عربستان به یمن گزارشی ارائه داد، یادآور شد: در این گزارش آمده بود که حمله عربستان به یمن با هدف تخریب زیر ساخت‌های یمن (ایستگاه برق، بنادر، فرودگاه‌ها و ....) صورت گرفته که یمن را عملا ده سال به عقب می‌اندازد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ادامه سردار جلالی بر ضرورت تکمیل پروژه پدافند غیر عامل در مناطق مختلف کشورمان و در حوزه‌های مختلف بویژه استان‌های جنوبی تاکید کرد و از این کمیسیون خواست به صورت یک برنامه اضطراری طرحی را به مجلس ارائه دهند تا اجرای پروژه پدافند غیر عامل در استان‌های مذکور را تسریع بخشد.

کد خبر : ۲۸۳۸۳۵