خبرگزاری کار ایران

یونسی در جمع مردم جرگلان:

سخن و حرکتی که انسجام و امنیت مردم را خدشه دار کند، شیطانی است

دستیار ویژه رییس جمهور با بیان اینکه بزرگترین نعمتی که خدا به ملت ایران هدیه داده است امنیت و وحدت است، اظهار داشت:امنیت مهمترین مولفه امروزی کشور ماست که این امر بواسطه فرهنگ غنی و بالای مردم در کشور برقرار شده است و دولت، سازمان‌های سیاسی و نظامی و امنیتی با همکاری مردم این امنیت را در کشور بوجود آورده‌اند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی یونسی در جمع مردم شهرستان جرگلان اظهار داشت: در نوروز سال 92 زمانی که مقام معظم رهبری از حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی سخن گفتند خیلی‌ها باور نداشتند که این حماسه اتفاق بیفتد چرا که حماسه از نوع رخدادهای بزرگ معجزه آسای اجتماعی است که عموما بر خلاف تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها اتفاق می‌افتد و این مهم در انتخابات خرداد سال 92 اتفاق افتاد.

نماینده دولت در جمع مردم جرگلان افزود: پیروزی دکتر روحانی بر خلاف پیش‌بینی‌هایی که برخی از سیاستمداران و تحلیل گران داخلی و خارجی از اوضاع کشور داشتند، اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: هر چند که دکتر روحانی شخصیتی برجسته، روحانی، جامعه شناس، محقق و ایران‌شناس است اما در آن زمان کسی ایشان را نمی‌شناخت و جامعه نیز شناخت درستی از ایشان نداشت اما تحلیل گران و سیاستمداران که عدم شناخت مردم را برای عدم پیروزی دکتر روحانی عنوان می‌کردند هیچ شناختی از مردم ایران و باورهای آنها نداشتند چرا که مردم ایران بارها ثابت کرده‌اند که در صورتی که موانع شناخت برطرف شود و عزم کنند پکپارچه برای شناخت و پذیرش فرد بسیج خواهند شد.

دستیار ویژه رییس جمهور با بیان اینکه مردم به اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید رای داده‌اند، اظهار داشت: دو سال پیش در چنین روزی ملت ایران در تمام نقاط کشور با ناباوری بسیاری از تحلیل‌گران در داخل و خارج با بالاترین رای دکتر روحانی را انتخاب کردند و این امر به خاطر اهداف گفتمان، برنامه‌ها و آینده‌ای بود که ایشان برای کشور ترسیم می‌کرد.

وی ادامه داد: روحانی اعلام کرد در داخل همه برادر و برابریم و کسی بر دیگری تقدم ندارد و همه از حقوق شهروندی برابر برخوردارند و هیچ کسی شهروند درجه دو نبوده و همه شهروند درجه یک هستند. قومیت ، مذهب رنگ، زبان و دوری از مرکز ملاکی بر برتری یا حق بیشتر نیست و همه برابرند و این امر هم مطابق اسلام و قانون اساسی کشور است و هم نظرات و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند.

حجت الاسلام یونسی اظهار داشت: رای مردم به دکتر روحانی رای به آرا و اندیشه‌ها و اهداف ایشان بود و امروز دولت نیز در مقابل مردم مسوول است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خطرات ناشی از ظهور اسلام آمریکایی و جریانات تکفیری در منطقه اشاره کرد و گفت:امروز کسانی هستند که اعتقادی به وحدت و برادری و برابری ندارند، در صدد هستند چهره‌ای اسلام را اسلام خونریزی، خشونت و قصاوت معرفی می‌کند و این دقیقا همان اسلام آمریکایی است.

وی افزود: در منطقه ائتلافی بین صهیونیزم و وهابیت با رهبری عربستان و اسراییل شکل گرفته که دشمن جامعه اسلامی و دشمن وحدت، عقلانیت و اسلام رحمانیت است که باید در مقابل این توطئه هم هوشیار باشیم.

 دستیار ویژه رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان اظهار داشت: کشور در عرصه‌های مختلف با مشکل مواجه است هر چند دولت وظیفه دارد که نسبت به حل آنها اقدام کند اما سازمان تحریم‌های ظالمانه غرب مانع شده و حل این مشکلات را با کندی مواجهه کرده است چرا که اگر تحریم نبود حل این مشکلات به راحتی و با سرعت زیاد امکان پذیر بود اما در حال حاضر حل این مشکلات به کندی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران شایسته فقر، فساد و اعتیاد نیست، اظهار داشت: دولت تلاش دارد موانع و مشکلات موجود را بردارد و خدمات به راحتی و با سرعت در کشور انجام شود هر چند در صورت تداوم تحریم‌ها هم این مشکلات قابل حل بوده اما حل آنها طولانی و زمانبر خواهد بود.

نماینده ویژه رییس جمهور در جمع مردم جرگلان تاکید کرد: مسایل و مشکلات مطرح شده را پیگیری خواهم کرد و اطمینان می‌دهم دولت برای منطقه خدمات و پروژه‌های بزرگی را پیش بینی کرده است که با حمایت شما مردم ان شاالله اجرایی خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد:سلام رییس جمهور را خدمت شما مردم جرگلان عرض می‌کنم و از همه شما مردم بابت رای و حمایتتان از دولت سپاسگذارم و دولت کماکان به حمایت شما نیاز دارد و در مقابل به تمام وعده‌هایی که داده است پایبند خواهد ماند و به آنها عمل خواهد کرد.

کد خبر : ۲۸۳۸۲۸