خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان خراسان شمالی:

همدلی و همزبانی با اعتدال‌ و اخلاق به یکدیگر محقق می‌شود

رییس جمهور در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان خراسان شمالی تاکید کرد: برای برداشتن تحریم‌ها تلاش می‌کنیم اما در برابر هیچ ابرقدرتی سرخم نخواهیم کرد و ما فقط در برابر خداوند سر تعظیم فرود می‌آوریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در این نشست که در بجنورد برگزار شد، گفت: ما همه تلاش خود را بکار می‌گیریم تا با تحریم ظالمانه مقابله و مبارزه کنیم و در یک مذاکره‌ای که منطق بر آن حاکم باشد، منافع خود را پیش ببریم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مذاکره‌کنندگان ایرانی با منطق، اقتدار و قدرت در مذاکرات شرکت کرده‌اند و هرگز تهدید در میز مذاکرات نبوده است، گفت: ما راه‌مان را در مذاکرات ادامه می‌دهیم و البته به رغم تداوم تحریم‌ها، با کمک مردم توانسته‌ایم قدم‌های خوبی در مسیر توسعه ایران اسلامی برداریم.

روحانی اظهار داشت: بخش عمده برنامه‌های توسعه‌ای کشور در همین شرایط تحریم آغاز شده و به پیش می‌روند و این حرکت‌ها در استان‌ها کاملا نمایان است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، انتخاب مردم در انتخابات سال ۹۲ را راه اعتدال و میانه‌روی دانست و اظهار داشت: افراط و تفریط تنها باعث ضرر مردم شده است و حضرت امام (ره) نیز هیچ موقع خشونت را نمی‌پسندیدند.

روحانی با اشاره به اینکه امام(ره) راه میانه و اعتدال را در نهضت اسلامی برگزیدند، گفت: در انقلاب و دفاع مقدس، اعتدال را برگزیدیم و امروز هم باید اعتدال را برگزینیم و نمود این اعتدال در همه‌جا به ویژه در توزیع امکانات و بودجه‌ها میان استان‌ها باید کاملا رعایت شود.

رییس جمهور همچنین در ادامه با تاکید بر جایگاه زنان در کشور اظهار داشت: علم، ایثار، فداکاری و پاکدامنی و تقوا اساس است و مرد و زن بودن در دادن فرصت‌ها برای خدمت به کشور مطرح نیست و باید از توانمندی خانم‌ها برای مدیریت و توسعه کشور استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید به حریم‌ها احترام گذاشت، گفت: هر جایی که حرمت حریم‌ها را رعایت نکردیم، ضرر کردیم.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه در ماه مبارک رمضان نیز برای اعتدال است. روزه تمرین صبر، ایستادگی و مقاومت است و ماه رمضان برای این است که صبر و تحمل را بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه همدلی و همزبانی با تحمل درست می‌شود، گفت: همدلی و همزبانی با اعتدال، اخلاق و محبت به یکدیگر محقق می‌شود و باید حریم بزرگان، اقوام و مذاهب، مردم و محیط زیست محترم شمرده شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت برآمده از اراده مردم است و در تحقق وعده‌هایش به مردم مصمم است.

روحانی گفت: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ حماسه بزرگی را با حضور ۷۳ درصدی خودشان در پای صندوق آراء آفریدند. دشمن خیلی امید بسته بود که با توجه به فشارهایش به زندگی مردم، آنان را از انقلاب و نظام ناامید و مایوس کند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه تلاش دولت این بوده که با مشورت با صاحب‌نظران راه درست را برگزیند، گفت: به مردم وعده داده بودم که تصمیمات خلق‌الساعه نگیرم و قول داده بودم در همه امور با صاحب‌نظران مشورت کنم، من به این عهدم پایبند بوده و هستم.

وی نقد و انتقاد از جانب مردم و صاحب‌نظران را نعمتی برای اصلاح امور دانست و افزود: البته نقد باید سازنده، منصفانه و با هدف تقویت امور و اصلاح و تقویت برنامه‌ها باشد. اساس نصیحت با تخریب مغایرت دارد.

روحانی با اشاره به اینکه "نبود شغل یک معضل در جامعه ما است"، گفت: برای اشتغال‌زایی باید استعدادها را جذب کنیم و اقتصاد ما هم باید اقتصاد دانش بنیان باشد و حرکت خوبی در این عرصه شروع شده است.

وی در ابتدای سخنان خود نیز استان خراسان شمالی را یکی از استان‌های مرزبان و مرزدار با سوابق فرهنگی، علما، اندیشمندان و استعدادهای فراوان طبیعی دانست و گفت: هدف دولت از سفرهای استانی نشان دادن استعدادهای استان و کمک به توسعه این استان‌ها در حد امکانات موجود است.

رییس جمهور تصریح کرد: توسعه استان، منطقه و کشور به دست مردم و نه به دست دولت است و دولت به عنوان خادم باید مسیر را هموار کند.

در ابتدای این مراسم نیز امام جمعه بجنورد، نمایندگان بانوان، ایثارگران، اهل تسنن و نخبگان استان دیدگاه‌های خود را تشریح و از سیاست‌های دولت تدبیر و امید حمایت کردند.

کد خبر : ۲۸۳۸۰۴