خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد

زنانه‌شدن بخش غیر رسمی اقتصاد کشور

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از زنانه‌شدن بخش غیررسمی اقتصاد کشور خبرداد و گفت: این درحالی است بیشتر زنان شاغل در جامعه با درآمدهای پایین به دلیل نیاز مشغول به کار هستند که باید دراین مهم تدابیر لازم اندیشده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، خانم مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جمع بانوان فعال دستگاه‌های اجرایی استان که درمحل سالن فنی و حرفه‌ای این شهربرگزار شد، به زنگ خطر زنانه‌شدن سرپرستی خانوارها در جامعه اشاره کرد و گفت: این مهم به دلایلی  چون بالا رفتن سن ازدواج ، طلاق و سوانح جاده ای ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: بیشتراین زنان بی‌سواد و کم‌سواد هستند،لذا زنانه‌شدن سرپرست خانوارها، فقر را نیز گسترش می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، از کاهش سن اعتیاد دختران کشور به 13 سال خبر داد و گفت: گرایش به مواد صنعتی به ویژه در بین دختران به وضوح در جامعه مشاهده می‌شود که این مهم باید مورد آسیب شناسی و دغدغه مسئولان به جد قرار گیرد.

مولاوردی، ازاجرای طرح زنان سرپرست خانوار در سال جاری خبرداد و افزود: این طرح اکنون به صورت پایلوت در شهر ری در حال اجراست.

وی تصریح کرد:  دراین طرح سازمان‌های مردم نهاد، کمیته امداد، بهزیستی برای حمایت زنان سرپرست خانوار مشارکت و همکاری خواهند داشت.

کد خبر : ۲۸۳۷۸۱