خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران:

آغاز بهره برداری از بازارهای عرضه مستقیم محصولات ایرانی

تمامی متقاضیان مشاغل، صنوف و تولیدکنندگان دارای مجوز مشاغل خانگی و فروشندگان کم‌سرمایه می‌توانند برای حضور در این بازار و اجاره غرفه اقدام کنند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از راه‌اندازی و آغاز بهره برداری بازارهای عرضه مستقیم محصولات ایرانی در پارک ارم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید شنعه در نشست خبری با ارائه توضیحاتی در خصوص  آیین‌نامه اجرایی ماده 16 قانون فضای کسب و کار که اردیبهشت ماه امسال از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است، گفت: بر این اساس بازاری با هدف عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی در پارک ارم تهران به عنوان اولین نقطه کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: همه متقاضیان مشاغل، صنوف و تولیدکنندگان دارای مجوز مشاغل خانگی و فروشندگان کم‌سرمایه می‌توانند برای حضور در این بازار و اجاره غرفه اقدام کنند.

وی در خصوص آیین نامه بهبود فضای کسب و کار، گفت: کلیات این آیین‌نامه بهبود فضای کسب و کار و ایجاد بازارهایی برای فروشندگان کم‌سرمایه و تولیدکنندگان خرد و کوچک است

شنعه در خصوص شرایط حضور و فعالیت در این بازارها اظهار کرد: شرایط حضور در این بازار این است که هر غرفه حداکثر برای دو ماه در سال می‌تواند به صورت مستمر از سوی یک شخص مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: بازار عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی زیر نظر کارگروه نماینده دولت یعنی فرمانداری تشکیل می‌شود و به صورت مستمر مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

شنعه تاکید کرد: افراد متقاضی اجاره غرفه‌ها حق واگذاری آن را ندارند و این امر در قرار داد آنها قید شده است تا افراد به صورت دائم در نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران در خصوص احتمال تداخل  این نمایشگاه تداخلی با نمایشگاه برگزارشده در مصلی تهران گفت: نمایشگاه شب عید و نمایشگاه فعلی برگزارشده در مصلی تهران غیرقانونی است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز تا کنون نتوانسته از برگزاری آن ممانعت کند.

طبق گفته مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران بازار عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی سه شنبه هفته جاری با حدود 200 غرفه در محل پارک ارم راه‌اندازی می‌شود که میزان اجاره هر غرفه نیز برای متقاضیان حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است.

گفتنی است که متقاضیان می‌توانند تا روز سه‌شنبه با مراجعه به محل پارک ارم درخواست خود را مبنی بر اجاره غرفه اعلام کنندو هیچ محدودیتی در تعداد واگذاری غرفه‌ها وجود ندارد

 

کد خبر : ۲۸۳۷۵۷