خبرگزاری کار ایران

حجت الله ایوبی:

کسانی که برای سینماگران ایجاد نگرانی می‌کنند، باید پاسخگو باشند

ایوبی می‌گوید: آقایانی که می‌نویسید "ایوبی و حلقه مشاورانش"چنان و چنین می‌کنند بدانند که دوران حلقه و فرقه تمام شده و همه سینمای ایران مشاور ما هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس سازمان سینمایی شب گذشته(18 خرداد) در مراسم تقدیر از هیات انتخاب و داوران جشنواره فیلم فجر با اشاره به رونق سینمای ایران در ابتدای سال ۹۴ و وجود فضای همدلی در سینمای ایران گفت: کسانی که امروز  سینماگران را نگران می‌کنند باید پاسخگوی رفتارشان باشند.

 وی با تشکر از رضاداد و همکارانش گفت: همه می‌دانند برگزاری جشنواره چقدر دشوار است زیرا سینمای ایران باشکوه بوده و جشنواره فیلم فجر به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی ایران، بسیار با شکوه و برپایی این جشنواره با این عظمت بسیار دشوار است.

رییس سازمان سینمایی افزود: فشارها، استرس‌ها، گرفتاری‌ها و حاشیه‌های بسیاری را آقای رضاداد و همکارانشان سپری کردند. روزهای اولی که ایشان مشاور سازمان سینمایی شدند تصور می‌کردند تنها مشاور هستند اما در ادامه هر روز ۷ صبح جلسات کاری داشتیم و در ادامه آقای رضاداد دریافت که این امر کار، ساده نیست.

ایوبی با بیان اینکه طرح های بسیاری در سینمای امید داریم و شاهد روزهای پرکاری خواهیم بود توضیح داد: گروه کودک و نوجوان با قوت در حال فعالیت است و همه باید کمک کنیم که این گروه به موفقیت برسد. همچنین مقابله با دزدی و سرقت آثار سینمایی باید جدی گرفته شود و این کار با جدیت آغاز شده است و از قوه قضاییه قول های خوبی گرفتیم و نیروی انتظامی نیز پای کار است.

ایوبی  با اشاره به اهمیت رسانه ها افزود : برخی دوستانی که قلم در دست دارند می دانند همه رسانه ای ها را همچون برادران و خواهران و فرزندانم دوست دارم. آقایانی که می نویسید "ایوبی و حلقه مشاورانش"چنان و چنین می کنند بدانند که  دوران حلقه و فرقه تمام شده و همه سینمای ایران مشاور ما هستند.

وی ادامه داد: دوستان در گروه هنر و تجربه، کودک و نوجوان، شورای پروانه ساخت و نمایش و دیگر بخش ها همه در کنار ما مشاوره می دهند و دوران حلقه و فرقه گذشته است البته قرار نیست ما خود را به مدیریت سینما تحمیل کنیم و فضای صفا و صمیمیت حاکم در سینما را قدر بدانیم.

ایوبی افزود: واقعا هر سمتی که می گیرم تنم می لرزد و برای هر روز آن ارزش قائلم؛ شهادت می دهم متقاضی هیچ سمتی نبودم و برای رسیدن به هیچ سمتی هیچ گامی برنداشتم و این را مطمئن هستم. این مسوولیت که به من واگذار شد یک موهبت دانستم و سعی می کنم از آن بهره ببرم.

وی افزود: اگر خداوند قدرتی به ما عنایت می کند باید بدانیم شکر قدرت، قدرت را افزون می کند. خیلی افراد امروزصاحبان قدرت هستند؛ صاحبان قلم، اهالی سینما، گویندگان، نمایندگان و قوه های دیگر قدرت دارند. همه باید از این قدرت ها برای بهره برداری از فرصت ها و از این فرصت ها درست استفاده کنیم.

 

ایوبی با اشاره به رونق خوب سینماها گفت : اردیبهشت امسال درخشان بود، چرا خوشحال نباشیم؟ چرا خوشحال نباشیم که هنر و تجربه راه افتاده و به چه دلیلی نباید از رونق سینماها در خردادماه خرسند باشیم؟

ایوبی افزود:نوشته اند سازمان سینمایی از فرصت پدید آمده می خواهد استفاده کند و فیلم های چنین و چنان را نمایش دهد و مجلس نیز چنان خواهد بود؛ فیلمی مانند قصه ها اثر خانم رخشان بنی اعتماد به قدری در نمایندگان نگرانی ایجاد کرده بود که همه فکر می کردند این اثر سینمایی بیانیه سیاسی است اما پس از آنکه نمایندگان به تماشای این اثر سینمایی نشستند همه فهمیدیم که شنیده ها با دیده آنها متفات است.

وی با بیان اینکه بین حق و باطل ۴ انگشت فاصله است گفت: آنچه گوش می شنود شاید باطل باشد؛ درخواست می کنم ما را ببیند و بعد قضاوت کنید . درخواست می کنم به گذشته برگردید و همین هایی که جامعه و نظام را برای خانه سینما نگران کرده و هزینه های سنگین را در بستن خانه سینما ایجاد کردند باید پاسخ بدهد و کسانی که نگرانی ها را برای سینماگران ایجاد کردند باید پاسخگو باشند.

ایوبی افزود :من به عنوان کسی که سال ها رایزن فرهنگی در دیگر کشورها بودم می دانم تصویر بسته شدن و اجتماع جلوی خانه سینما وقتی به دنیا مخابره شود هزینه های بسیاری برای نظام داردو میلیارد ها تومان باید هزینه کنیم تا این نگاه ایجاد شده تغییر کند.

وی تاکید کرد: امیدوارم از این فضاها عبور کنیم و اقتدار نظام که قابل مقایسه با هیچ کدام از کشورهای همسایه نیست قدر بدانیم.

رییس سازمان سینمایی گفت: امیدواریم سال ۹۴ سال خوبی برای جشنواره باشد؛ ما نقاط ضعف و قوت جشنواره را می دانیم و من کنار همه مهمانان موثر خارجی نشستم و با آنان گفت وگو کردم؛ ما می دانیم که خود را با برگزاری جداگانه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به خطر انداختیم و برگزاری جشنواره بین الملل یعنی در معرض آزمونی سخت قرار گرفتن.

ایوبی ادامه داد: این جشنواره دیده شد و کاستی های این رویداد را خبر داریم؛ از دست اندرکاران این رویداد تقدیر می کنیم و امیدواریم سال آینده جشنواره بین الملل بهتر برگزار شود.

کد خبر : ۲۸۲۴۴۳