خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش کارگری-ایتالیا

تساوی فوتبال کارگری ایران و ایتالیا در گام نخست/آغاز 10 نفره شاگردان مناجاتی

مسابقات جهانی ورزش های کارگری با تساوی تیم فوتبال کارگری ایران مقابل ایتالیا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، مسابقات جهانی ورزش های کارگری از امروز به میزبانی شهر ساحلی لینیانوی ایتالیا در حالی آغاز شد که تیم فوتبال کارگری ایران در نخستین گام خود در این رقابت ها به مصاف تیمی از کشور میزبان رفت.

این دیدار از ساعت 10:45 در زمین چمن کمپ پرچینیکو(percinecco) در 10 کیلومتری لینیانو آغاز شد که شاگردان مهدی مناجاتی علیرغم اینکه دقیقه 33 با اخراج امیر افرادی 10 نفره شدند ولی در نهایت با تساوی یک بر یک در دیدار نخست یک امتیاز از این بازی کسب کردند.

عباس قادیان دقیقه 37 موفق شد نماینده کشورمان را پیش بیندازد تا نیمه نخست با برتری ایران به پایان برسد.

نیمه دوم با وجود اینکه ایران 10 نفره شده بود ولی باز هم تیم برتر میدان بود ولی برخلاف جریان بازی ایتالیایی ها از تک موقعیت خود در دقیقه 55 استفاده کردند و فدری موفق شد در موقعیتی مشکوک به خطای هند دروازه ایران را باز کند.

در ادامه حملات شاگردان مناجاتی روی دروازه حریف افزایش یافت ولی موقعیت ها یکی پس از دیگری از دست رفت تا بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

در دیدارهای فوتبال این دوره از مسابقات 7 تیم حضور یافته اند که در 2 گروه کار خود را آغاز خواهند کرد که تیم فوتبال کارگری ایران در گروه دوم به همراه جنوای ایتالیا و اتافل پرتغال قرار گرفته است.

در گروه نخست این رقابت ها هم نماینده مکزیک، فنلاند و 2 تیم ایتالیایی حضور دارند.

نماینده فوتبال کارگری ایران در دومین دیدار خود به مصاف نماینده پرتغال خواهد رفت.

حاشیه ها:

- سید ابوالحسن فیروزآبادی(قائم مقام وزیر کار)، غلامرضا شعبانی بهار(معاون توسعه وزیر ورزش)، حسن زمانی(رئیس دفتر علی لاریجانی)، مجتهدزاده(مدیرکل حراست وزارت کار)، موسوی(مدیر کل تربیت بدنی وزارت کار)، تاجیک(معاون توسعه منابع انسانی بانک توسعه و تعاون) به همراه احمد حسین زادگان(رئیس فدراسیون ورزش کارگری) با حضور در جایگاه ویژه به تماشای این بازی نشستند.

- بازی دو تیم در حالی آغاز شد که داور چهارمی برای این دیدار در نظر گرفته نشده بود.

- ناظر بازی در کنار زمین حضور نداشت و با کمال تعجب پس از پایان بازی به محل مسابقه رسید و فهرست دو تیم را دریافت کرد.

- داوران این دیدار هر 3 از ایتالیا بودند که در نوع خود جالب توجه بود.

- هیچ توپ جمع کنی در کنار زمین حضور نداشت و با عبور توپ از فنس های کنار زمین حداقل 2 بار یکی از اعضای کادر فنی ایتالیا نقش توپ جمع کن را ایفا کرد!

- محل برگزاری این دیدار بیشتر شبیه کمپ تیم های فوتبال بود تا ورزشگاه.

- کارت بازی یکی از بازیکنان ایران بعد از پایان بازی گم شد که البته در کیف یکی دیگر از بازیکنان پیدا شد!

چهارمین دوره مسابقات‌جهانی ورزش کارگری، از امروز 18 خرداد ماه در شهر لینیانوی ایتالیا آغاز شد که این رقابت ها تا 24 خردادماه به طول خواهد انجامید .

کاروان اعزامی ورزش کارگری ایران با 47 ورزشکار مرد و 16 ورزشکار زن در رشته‌های والیبال‌ساحلی‌آقایان،‌ والیبال‌سالنی‌بانوان،‌ فوتبال، دوومیدانی آقایان، دوومیدانی بانوان، کشتی فرنگی و ساحلی و جودو به این مسابقات اعزام شده است. مراسم افتتاحیه این رقابت ها ساعت 17:30 به وقت ایتالیا و 20 به وقت ایران برگزار خواهد شد.

 

کد خبر : ۲۸۲۳۹۶