خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد؛

ساخت خوابگاه دانشجویی 600 نفره در منطقه اوین

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ایجاد یک خوابگاه دانشجویی 600 نفره در منطقه اوین خبر داد و گفت: با هماهنگی معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، این خوابگاه استاندارد ساخته می‌شود و دانشجویانی که مربوط به دانشکده پزشکی بهداشت و دانشکده دندانپزشکی هستند، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نیک ضمیر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با گذشت حدود یک ماه و نیم از بازدید وزیربهداشت از این دانشگاه و طرح مشکلات دانشجویان با ایشان، این مشکلات تا چه اندازه مرتفع شده است، گفت: در رابطه با مسایل صنفی یکی از موارد مطرح شده، در رابطه با سلف پزشکی بود. که البته ما قبل از اینکه وزیر به دانشگاه بیاید، به دلیل افزایش دانشجویان این دانشگاه به فکر ساماندهی سلف افتاده بودیم.

وی افزود: سلفی که در حال حاضر در این دانشگاه وجود دارد، اساسا برای حدود 500 یا 600 نفر در نظر گرفته شده، منتها به دلیل افزایش تعداد دانشجویان، آن‌ها مجبور هستند؛ در صف‌های طولانی بالاخص در ساعت های 12 و 1 ظهر بایستند.

نیک‌ضمیر با اشاره به اینکه ما برنامه کوتاه مدت و میان مدتی برای ساماندهی سلف دانشگاه در نظر گرفته‌ایم، گفت: برنامه کوتاه مدت ما این بود که تعداد صندلی‌ها و میزها را افزایش دهیم که وقتی روال اداری این کار  در حال انجام بود، آقای وزیر از دانشگاه بازدید کردند و دانشجویان اعتراض خود را نسبت به وضعیت سلف و اتلاف وقت در صف‌های طولانی آن ابراز کردند.

وی ادامه داد: به هر صورت برنامه کوتاه مدت ما در فضای فیزیکی انجام شد و این مشکل تا حدودی مرتفع شده است. برنامه میان مدت ما جابه جایی آشپزخانه دانشکده پزشکی به محلی در گوشه‌ای از خوابگاه الزهرا در قسمت کناری نیایش (دانشکده پرستاری) است و در حال پیگیری این جابه‌جایی هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: آشپزخانه‌ای که قرار است؛ ایجاد شود، مکانیزه است، که هم به لحاظ کیفیت غذا و چه از لحاظ تراکم دانشجویان وضعیت بهتری دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یکی دیگر از اعتراضات دانشجویان تراکم کلاس‌ها و تعداد زیاد دانشجویان در کلاس‌های بود، گفت: در این رابطه تمهدیداتی انجام شده، اما از جزییات آن بی‌اطلاع هستم.

نیک ضمیر با اشاره به اینکه هر دوماه یک‌بار با  با شورای صنفی مرکزی و گاهی وقت‌ها با شورای صنفی خوابگاه‌ها جلسه داریم، گفت: در این جلسات مسایل رفاهی- دانشجویی را بررسی و به راه‌حل‌هایی می‌رسیم و در نهایت در جهت رفع مشکلات اقدام می‌کنیم.

وی همچنین در رابطه با بحث خوابگاه‌ها در دانشکده‌های علوم پزشکی توضیح داد و گفت: ما تقریبا 7 دانشکده را از لحاظ خوابگاهی پوشش می‌دهیم. با افزایش پذیرش دانشجو و از طرفی محدود بودن فضای خوابگاهی ممکن است، مشکلاتی پیش بیاید؛ ولی ما از مهر 93 تمام تقاضاهای دانشجویان را پاسخ دادیم و دانشجویی بدون خوابگاه نمانده است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره هزینه خوابگاه‌ها، گفت: این هزینه بستگی به تعداد نفر در اتاق ها دارد و از 50 تا 60 هزار تومان است که به صورت اقساط به صندوق رفاه مرکزی وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

وی همچنین از ایجاد یک خوابگاه 600 نفره در منطقه اوین خبر داد و گفت: با هماهنگی معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت این خوابگاه استاندارد  ساخته می‌شود و دانشجویانی که مربوط به دانشکده پزشکی بهداشت و دانشکده دندانپزشکی هستند، تحت پوشش قرار می‌گیرند و مشکل تردد این دانشجویان مرتفع خواهد شد.

نیک‌ضمیر در ادامه تاکید کرد که آن چیزی که برای ما حائز اهمیت است، این است که دانشجویی بدون خوابگاه نماند.

گفتنی است؛ 6 اردیبهشت ماه سال جاری بود که وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بازدید کرد و دانشجویان این دانشگاه شلوغی کلاس‌ها، صف‌های طولانی سلف غذاخوری و مشکلات استفاده از کتابخانه را با وزیر در میان گذاشتند و آقای وزیر اعتراضات را وارد دانست و قول 3 ماهه‌ای را برای سر و سامان دادن به مشکلات این دانشجویان داد.

کد خبر : ۲۸۲۲۴۷