خبرگزاری کار ایران

حسنی با اشاره طولانی بودن روند تغییرات مطرح کرد؛

تغییر در تقسیمات اداری کهگیلویه و بویر احمد بعد از انتخابات

مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، از تأخیر در تغییرات تقسیمات اداری چند شهر استان، بعد از انتخابات مجلس خبر داد و گفت: طولانی بودن روند اداری، و در پیش بودن انتخابات مجلس، از عوامل اصلی تأخیر در روند این تغییرات است.

جلیل حسنی یکشنبه به ایلنا در یاسوج افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مکاتبات مفصل درخواست ارتقای چهار بخش این استان را به شهرستان داده بود.

حسنی، اظهار کرد:  بخش‌های "مارگون و لوداب" و "دیشموک و قلعه رئیسی"  به درخواست استانداری از بخش به شهرستان تبدیل می‌شوند.

حسنی افزود: وزارت کشور در حال انجام استعلام از وزارت‌خانه راه وشهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و نتیجه استعلام هنوز به دولت اعلام نشده است.

حسنی افزود: بعد از تصویب هیئت دولت، مجوز مجلس نیزباید در این‌باره صادرشود.

این مسئول استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: براین اساس به نظر می‌رسد، مجوز تبدیل بخش‌های گفته شده به شهرستان، تا قبل از انتخابات آینده مجلس صادر نشود.

حسنی گفت: در صورت نهایی شدن تائید مجوز تبدیل این بخش‌ها به شهرستان، هرشهرستان دارای یک بخش مرکزی و یک بخش تابعه خواهد بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: "زیلایی" به عنوان بخش تابعه "مارگون"، "چین" به عنوان بخش تابعه "لوداب"،  "چاروسا" به عنوان بخش تابعه "قلعه رئیسی" و "اسفندان" نیز به عنوان بخش تابعه "دیشموک" در تقسیمات جدید پیشنهاد داده شد.

کد خبر : ۲۸۲۲۱۸