خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

نقشه راه اقتصادی در استان‌ها تدوین شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استانداران باید با بررسی دقیق مشکلات، نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های استان خود را بیان کنند، تا بتوان برای حل معضلات اقتصادی نقشه راهی تدوین کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی در همایش جذب و توسعه سرمایه‌گذاری خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، استانداران و مدیران ارشد استان‌ها باید برای حل مشکلات، از کارآفرینان حمایت کنند.

وی افزود: برای تدوین این نقشه راه مبتنی بر حدود اختیارات فعلی استانداران و مدیران استانی، باید از ظرفیت علمی و فهم فعالان اقتصادی از فضای امروز بازار استفاده کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی باید با تنگناهای پیش روی مدیران آگاه باشند گفت: فعالان بخش خصوصی باید از توان و ظرفیت مدیران با خبر باشند تا با همکاری یکدیگر نقشه راهی بسیار موثر تدوین کنند.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه‌های فعالان حوزه اقتصادی اتخاذ می‌کند با برگزاری این نشست‌ها بتوان به یک نقشه راه رسید و در مسیر آن نقشه راه به گونه‌ای قدم برداشت که فعالان اقتصادی این‌گونه ارزیابی کنند که قدم‌های صحیحی در این راه برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه اختیارات مدیران استان‌ها و استانداران باید بیشتر شود بیان کرد: اختیارات فرمانداران، استانداران و فعالان اقتصادی محدود است، لذا باید برای توسعه اقتصادی و گسترش سرمایه‌گذاری اختیاران این افراد را بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: رشد اقتصاد غیردولتی و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و خلق ثروت، موتور اقتصادی در استان‌ها را فعال می‌کند لذا باید از فعالان اقتصادی و صنعتگران در کشور حمایت شود زیرا همیشه نگاه ما به اقتصاد نگاه هزینه‌ای بوده  و ما از همان ابتدا تنها شعارهای هزینه‌ای داده‌ایم.

کد خبر : ۲۸۱۹۱۴