خبرگزاری کار ایران

نماینده دبیر کل سازمان ملل در دیدار با ولایتی:

ایران در امنیت و ثبات عراق نقش آفرین بوده است

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق بعد از دیدار با علی اکبر ولایتی از نقش ایران در امنیت عراق تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یان کوبیش پس از دیدار با علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران گفت: از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم که زمینه این دیدارهای خوب را مهیا کرد. ما در این دیدارها به نفع سازمان ملل و برای ایجاد همکاری بین ایران و عراق در زمینه‌های مختلف تاکید کردیم.

وی افزود: ایران در زمینه‌های مختلف٬ از جمله حفظ امنیت عراق، انسجام این کشور و مبارزه با داعش و تروریسم کارهای زیادی را انجام داده است.

وی افزود: وظیفه من به عنوان نماینده دبیر کل سازمان ملل  در امور عراق دفاع از عراق و ایجاد وحدت و همبستگی در این کشور است٬ که در این راستا باید سعی کنم از کشورهای مختلف منطقه و همچنین کشورهای همسایه استفاده کنم و زمینه همکاری بین آنها را در امور عراق مهیا کنم.

کوبیش درباره گروه تروریستی داعش گفت: خطر این گروه تروریستی بسیار جدی است و نقش ایران در مبارزه با داعش قابل توجه و بسیار مهم بوده است.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق درباره وضعیت دو کشور سوریه و عراق نیز بیان کرد: متاسفانه وضعیت دو کشور سوریه و عراق بسیار پیچیده شده که به طور حتم کمک‌های ایران می‌تواند در شکست تروریسم در منطقه بسیار مفید و به حفظ امنیت و ثبات و تمامیت ارضی دو کشور سوریه و عراق کمک کند.

کد خبر : ۲۸۱۹۰۱