خبرگزاری کار ایران

بازیگران سینمای جنگ؛ سوژه مستند نادر طریقت

جدیدترین مستند نادر طریقت با موضوع بررسی جایگاه بازیگران سینمای جنگ، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، نادر طریقت پیرامون موضوع جدیدترین مستند خود با عنوان «قهرمانانی که ما دوست‌شان داریم» گفت: این فیلم درباره‌ی جایگاه بازیگران سینمای جنگ است؛ افرادی که در جبهه حضور داشتند و بعدها به سینما پیوستند و هنرمندانی که در سینمای جنگ و دفاع مقدس آثار ماندگاری را به یادگار گذاشتند.

طریقت خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه چندین فیلم راجع به تاریخ سینما کار کردم، دوست داشتم ادای دینی به اهالی سینمای جنگ و افرادی که قهرمانان ملی ما را به تصویر کشیده‌اند، داشته باشم.

وی افزود: تمرکز این مستند بر فیلم‌های دهه 60 و 70 و آثار ابراهیم حاتمی‌کیا، رسول ملاقلی‌پور و هنرمندانی چون جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی، رضا ایرانمنش، حسین یاری و... است.

کارگردان مستند «درخشش» ادامه داد: 60 درصد از تصویربرداری این مستند که مربوط به گفتگو با هنرمندان است به پایان رسیده است. در مجموع شرح حال این افراد و شرایط بازیگری که در گذشته داشتند و شخصیت‌های فیلم‌هایی که تاکنون بازی کرده‌اند، ساختار این مستند را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: مستندسازان از دوستانی که در فیلم‌های دفاع مقدس بازی کردند یا افرادی که در جبهه حضور داشتند توقع برخوردی خوب را دارند، اما متاسفانه برای ساخت این مستند خیلی سختی کشیدم. هماهنگی با برخی از این افراد واقعاً پروسه‌ای بلند‌مدت بود و برخی اصلاً حاضر نشدند جلوی دوربین بیایند و مشکلاتی از این قبیل باعث شد حدود 2 ماه تصویربرداری این مستند متوقف شود.

عوامل تولید مستند «قهرمانانی که ما دوست‌شان داریم» عبارتنداز: نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: نادر طریقت، دستیار کارگردان: امین طریقت، تصویربردار: حسین چراغی، صدابردار: ایرج نهایی، عکاس: حجت احمدزاده، مدیر تولید: تیمور حسن‏خان، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

 نادر طریقت تاکنون فیلم‌هایی از جمله «درخشش»، «سینما و دیگر هیچ»، «سالن‌های عشق»، «سیاهی»، «چگونه بازیگر شدم» و... را با موضوعاتی درباره بازیگران سینما، سالن‌های سینما، بدلکاران و... تولید کرده است.

کد خبر : ۲۸۱۸۵۱