خبرگزاری کار ایران

شرکت فرانسوی «اورنج» تحریم رژیم‌ صهیونیستی را رد کرد

مسئولان شرکت فرانسوی ارتباطات «اورنج» احتمال تحریم و قطع همکاری با رژیم‌ صهیونیستی را رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم‌پست، «سیلوان شالوم» معاون نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با اعلام این‌که با مسئولان شرکت ارتباطات فرانسوی اورنج گفت‌وگو کرده است، گفت که مسئولان این شرکت احتمال قطع همکاری و تحریم این رژیم را رد کرده‌اند.

شالوم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: «گفت‌و‌گویی با «استفان ریچارد» مدیر اجرایی اورنج انجام دادم و به وی اعلام کردم اسرائیلی‌ها از اظهارات وی عصبانی و ناراحت هستند.»

وی افزود: «ریچارد بابت سخنان خود در کنفرانس مصر عذرخواهی کرد و گفت که وی دوست اسرائیل است. مدیر اجرایی اورنج همچنین تاکید کرد که اظهارات وی به درستی فهمیده نشده‌اند، زیرا تنها به بخش‌های اقتصادی تصمیم مسئولان شرکت مربوط می‌شده است.»

شالوم گفت که ریچارد از طرف خود و شرکت اورنج عذرخواهی کرده و هرگونه تحریم علیه رژیم‌صهیونیستی را رد کرد.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه پیش از این گفته بود که مقام‌های این کشور با هرگونه تحریم رژیم صهیونیستی به طور قطع مخالف هستند.

مسئولان شرکت مخابراتی اورنج فرانسه اخیرا اعلام کردند که به دلیل دست داشتن شرکت اسرائیلی همکار آن‌ها در ساخت و سازهای غیرقانونی در سرزمین اشغالی احتمال قطع همکاری وجود دارد.

فابیوس گفت: «فرانسه به شدت مخالف تحریم اسرائیل است، اما تصمیم‌گیری درباره استراتژی تجاری شرکت اورنج به مسئولان آن بستگی دارد.»

کد خبر : ۲۸۱۸۱۷