خبرگزاری کار ایران

4 نظامی سعودی در حملات نیروهای یمنی کشته شدند

در پی حملات نیروهای یمنی به مناطق مرزی عربستان‏، چهار نظامی سعودی از جمله یک افسر کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، رزمندگان یمنی در واکنش به حملات تجاوزکارانه و مستمر نیروهای ائتلاف به سرکردگی رژیم ریاض، بر شدت حملات خود به مناطق مرزی عربستان افزوده‌اند.

نیروهای ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حمله نیروهای وابسته به حوثی‌ها و نیروهای گارد ملی حامی «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری مخلوع یمن به مناطق مرزی «جازان» و «نجران» در عربستان، چهار نظامی سعودی از جمله یک افسر کشته شدند.

طبق این بیانیه، در پی حملات مرزی نیروهای یمنی، درگیری‌هایی بین این نیروها و نظامیان عربستان به‌وقوع پیوست. این درگیری‌ها که تا ظهر جمعه ادامه یافت، همچنین ده‌ها کشته و زخمی در صف نیروهای یمنی بر جای گذاشت.

در مقابل، جنگنده‌های ائتلاف در 24 ساعت گذشته مناطق مختلف استان «صعده» را به صورت بی‌سابقه‌ای بمباران کردند. بنا به گزارش المیادین، در این حملات دست‌کم 20 غیرنظامی یمنی شهید یا زخمی شدند.

از طرف دیگر، منابع محلی از وقوع درگیری‌های شدید بین نیروهای حوثی‌ها و شبه‌نظامیان هوادار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن به عربستان، در استان «تعز» خبر  دادند.

در تحولی دیگر، منابع یمنی اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی، هفتاد و سومین روز تجاوز به حریم هوایی یمن را با بمباران پایگاه نظامی «العند» در استان «لحج» اغاز کردند.

کد خبر : ۲۸۱۷۱۷