خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در دیدار با آیت‌الله سبحانی:

پهنای باید اینترنت تا شش برابر سال گذشته می‌تواند افزایش پیدا کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به دنبال توسعه هستیم٬ گفت: پهنای باند تاکنون دو برابر شده و تا شش برابر سال گذشته می‌تواند افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمود واعظی عصر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعه در قم اظهار داشت: فعالیت‌های ما در وزارت ارتباطات به ویژه اقدام اخیری که تحت عنوان افزایش پهنای باند اینترنت در قم صورت گرفت٬ برای این است که تولید محتوای دینی را که بیشتر از قم انجام می‌شود٬ رونق دهیم و از این ابزاری که امروز در خدمت‌مان است٬ به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی افزود: باید بعد از تولید محتوا آن را به جهان عرضه کنیم و برای این کار باید از امکانات روز استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم در گذشته کتابی نوشته می‌شد و با چه گرفتاری‌هایی به دست علاقمندان می‌رسید٬ اما اکنون ابزاری (اینترنت) در دست داریم که اگر از آن استفاده نکنیم دیگران استفاده می‌کنند.

واعظی گفت: دیگران ممکن است از این ابزار برای ضربه زدن به خانواده‌های ما و برای ترویج مطالب ضد دین از جمله مطالبی که وهابی‌ها علیه دین مطرح می‌کنند٬ استفاده کنند و در ‌‌نهایت به ایجاد شبهه برای مردم اقدام کنند؛ ما برای مقابله با چنین اقداماتی و همچنین مقابله با سایت‌هایی که به ترویج مطالب مستهجن اقدام می‌کنند و خنثی‌سازی آن‌ها اقدام می‌کنیم؛ این کار‌ها از جهت سلبی بود و از آن طرف باید در زمینه ایجابی و یعنی تولید محتوای دینی و عرضه آن به جهان نیز کار کنیم و تولید محتوای دینی و عرضه آن به جهان اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم و به ویژه جوان‌ها به دنبال حقایق دینی می‌گردند٬ گفت: ما در صدد آنیم آنچه به عنوان دستاوردهای دینی حوزه علمیه به دست می‌آید را از طریق این ابزار به همه مردم دنیا عرضه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ‌در سفر امروز و همچنین سفر سال گذشته‌ام به شهر قم٬ دیدم که موسسات حوزوی در مراکز دینی و از جمله موسسه علمی امام صادق که تحت اشراف شما فعالیت می‌کنند به خوبی از فضای مجازی و زیرساخت‌های ارتباطی موجود استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم این کار توسعه پیدا کند و پهنای باند ما تاکنون دو برابر شده و تا شش برابر سال گذشته نیز می‌توان افزایش پیدا کند٬ مورد استفاده بهتری قرار گیرد.

واعظی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اداره پست هم گفت: در رابطه با پست هم فکر می‌کنم خیلی نقش ایفا کنیم چرا که خیلی از افراد هنوز علاقه دارند که کتاب و مجله بخوانند و باید در این زمینه هم کاری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنان خود با بیان اینکه در شرایط کنونی و در فضای استفاده از پهنای باند و فضای مجازی در شرایط فرصت و تهدید همزمان هستیم گفت: در خصوص دغدغه‌هایی که ما به عنوان دولت داریم محتاج رهنمودهای مراجع معظم تقلید از جمله رهنمودهای حضرتعالی هستیم.

کد خبر : ۲۷۴۲۸۳