خبرگزاری کار ایران

به تهیه کنندگی هوشنگ توکلی،

عابدین مهدوی فیلم حکمی برای جنین رادرباره كودكان فلوجه می سازد

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۰۰

فیلم حكمی برای جنین با حضور 6بازیگر ایرانی و 2بازیگر خارجی و در سه كشور ایران، عراق و سوئیس ساخته می شود.

ایلنا: عابدین مهدوی فیلم سینمایی مستند حکمی برای جنین را در سه کشور ایران عراق و سوئیس می‌سازد.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عابدین مهدوی کارگردان فیلم در نشست خبری این فیلم با اشاره به دلایل و روند ساخت فیلم حکمی برای جنین گفت: این پروژه یک فیلم بلند داستانی مستند است که بیش از ۷۰ درصد فیلم را داستانی و باقی بخش‌های فیلم برای اثبات جنایات رخ داده، از تصاویر مستند تولیدی غیرآرشیوی استفاده شده است که بیننده متوجه عمق اتفاقات و جنایات رخ داده برای کودکان عراق در جنگ‌های اخیر شده و شبهه در داستان وی برای بیننده وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: ارتش ایالات متحده امریکا در جنگ عراق از سلاحهای کشتار جمعی دارای اورانیوم، فسفر و مواد شیمیایی خاص استفاده کرده است که آثار مخرب آن تا سال‌ها تاثیرات مخرب انسانی را در بر دارد.
مهدوی افزود: داستان فیلم درباره کودکانی است که در برخی از مناطق کشور عراق پس از حملات ارتش ایالات متحده امریکا با مشکلات و بیماری‌های گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند و گاهاً در پی معلولیت‌های گوناگون جان خود را از دست می‌دهند. و امروز از هر ۱۰۰ کودک در عراق ۷۰ درصد بدلیل استفاده ارتش آمریکا از گاز‌ها و مواد شیمیایی ناقص الخلقه بدنیا می‌آیند داستان فیلم نیز داستان خانوادهای است که می‌خواهد کودکی ناقص الخلقه را بدنیا بیاورد اما گروهی از ایران و سوئیس به وی کمک می‌کنند
وی با گلایه از همکاری نکردن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افزود: قرارداد من با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به صورت یک قرارداد مستند صورت گرفته که من قبل از قرارداد هم به آن‌ها گفته بودم که کار من یک کار داستانی است و قرار بود از امکانات افراد و گروه‌های ضد جنگ حامی این پروژه نیز در خارج از کشور به عنوان حمایت نیز استفاده شود، پس از نواسانات ارز، به دلیل اینکه این فیلم در سه کشور تصویربرداری و تهیه می‌شود مبلغی که مرکز گسترش برای این پروژه در نظر گرفته بود تنها شاید بخش اندکی از یک کشور را تامین می‌کرد لذا قرار داد را فسخ کردیم.
مهدوی افزود: این پروژه به تهیه کنندگی هوشنگ توکلی با حمایت ومشارکت دو نهاد غیر دولتی اروپایی فعال در زمینه دفاع از حقوق کودکان جنگ زده ساخته می‌شود البته من می‌توانستم فیلم را فقط در خارج از کشور بسازم اما بدلیل علاقه‌ام به ایران و اینکه می‌خواهم تلاشهای پزشکان ایرانی را در فیلم نشان دهم، ترجیح دادم ایران را در آن به تصویر بكشم.
مهدوی افزود: ۶بازیگر ایرانی و ۲بازیگر خارجی نقشهای اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند. فیلم در ایران، فلوجه عراق و سوئیس فیلمبرداری می‌شود و فیلمبرداری از ماه فوریه در سوئیس آغاز می‌شود و بعد در عراق و ایران ادامه پیدا می‌کند.
هوشنگ توکلی تهی کننده فیلم نیز گفت: اولین بار که من متن فلیمنامه را خواندم بسیار منقلب شدم فلیمنامه فیلم در ۴۰ دقیقه اول نفس گیر است و اگر این فیلم ساخته شود یک زانر جدید به سینمای ایران اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: دردی که در این فیلم گفته می‌شود برای ماهم آشناست زیرا مردم ما با گازهای شیمایی و اثرات آن آشنا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز