خبرگزاری کار ایران

کلنگ احداث یادمان شهدای گمنام واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۵۳۰

مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با حضور جمالی پور معاونت استاندار و فرماندار ویژه ری ،مظلومی مدیرکل حفاظت و اطلاعات ری، سیدفرج الله موسوی رئیس واحد، هیات رئیسه و جمع کثیری از استادان، سعید منشاری نماینده رییس دانشگاه آزاد در هیات نظارت واحد یادگار امام، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایلنا در ابتدای این مراسم جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و همه شهدای اتقلاب با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در دانشگاه ها به عنوان یکی از اثر گذارترین برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها محسوب می شود، تصریح کرد: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه می شود.

 دکتر هدایت الله جمالی پور اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه به ویژه در دانشگاه ها یک وظیفه و رسالت عمومی است و برگزاری و حضور در این برنامه‌ها از خیر و برکت بسیار بالایی برخوردار است .

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود باعث شدند تا ما امروز در کشور خود شاهد امنیت ،آسایش، عظمت و اقتدار باشیم افزود: همواره یکی از رسالت مهم ما در جامعه زتده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است که انشاالله همه ما به این وظیفه خطیر خود عمل نماییم .

 جمالی پور در ادامه به اهمیت و جایگاه بسیار عظیم شهدا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در دوران مختلف انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و بعد از ان شاهد رشادت‌ها و دلاورمردی‌های زیادی از سوی شهدا بوده‌ایم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان ضمن تشکر از زحمات و پیگیری های سید فرج الله موسوی در خصوص ساخت یادمان شهدای گمنام، اظهار امیدواری کرد مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) با انجام مکاتبات لازم بر با فرمانداری و شهرداری شهرستان ری زمینه های لازم را برای انجام فضا سازی اطراف مقبره مطهر این شهیدان بوجود آودند.

 در ادامه سید فرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری ضمن خیرمقدم به حضار به ویژه دکتر جمالی پور فرماندارشهرستان ری و مهندس مظلومی فرمانده اطلاعات شهرستان ری با اشاره تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: پیکر پاک شهدا در هر جایی که آرام بگیرد، بهجت‌انگیز است و فضای جامعه را پر از معنویت و صفا می‌کند.

 رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با بیان اینکه هدف از تدفین پیکر پاک و مطهر شهدائ در دانشگاه ها  انس دانشجویان و آشنایی آنها  با ایثار و جانفشانی شهدا  می باشد افزود: در بحث ساخت و ساز یادمان برای شهدا جایی برای سخن گفتن و تصمیم گرفتن ما نیست و این کار از برکات این عزیزان  انجام گرفته است.

موسوی با اشاره به دو شهید گمنام مدفون شده در دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) شهرری از مساعدت کلیه نهادهای عمرانی و فرهنگی شهرداری منطقه19 به ‌ویژه آقای مهندس نثاری شهردار منطقه19 به‌دلیل همکاری و همچنین تقبل پرداخت هزینه‌های مرتبط با ساخت یادمان ویژه این شهداء قدردانی کرد.

 موسوی با بیان اینکه این یادمان‌ها نمادی از استقامت، ایثار، از جان گذشتگی و شهادت است، تصریح کرد: لازم است جوانان امروز به ویژه دانشجویان بدانند استقلال ، آرامش و تمامیت ارضی کشور ما حاصل  از جان گذشتگی شهداء بوده است که بر همه ما واجب است قدردان این عزیزان باشیم .

 عضو کمیته انتصابات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه  با بیان اینکه شهدا همان مردمی بودند که در قالب بسیج به جبهه‌ها رفته و به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: مردم قدرشناس ایران اسلامی شهداء را از خود می‌دانند و برای آنها از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند و تمام تلاششان را در راه زنده نگهداشتن یادآنها در جامعه انجام خواهند داد.

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری  ادامه داد با اشاره به آغاز (پروژه) ساخت یادمان شهدا افزود: امید است تا قبل از رسیدن16اردیبهشت که تاریخ اولین سالگردتدفین شهدای گمنام  در واحد است  کارهای عمده و  اساسی پروژه پایان پذیرد.

 در پایان سید فرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری از تلاش و اقدامات شهرداری منطقه19، اعضای هیات رئیسه در ساخت یادمان شهدای واحد به ویژه هیات رئیسه و فرماندهان بسیج داتشجویی استادان و کارکنان تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز