خبرگزاری کار ایران

برگزیده جایزه پوستر زمین سبز راهی میلان شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۴۷۶

جوایز نفرات برگزیده «جایزه پوستر زمین سبز» عصر امروز؛ پنجشنبه(۲ اردیبهشت) با حضور معاون امور هنری در موزه هنرهای معاصر اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش غریب‌پور، دبیر نخستین جایزه پوستر زمین سبز با بیان اینکه این رویداد بسیار بزرگ‌تر از یک جایزه برگزار شد؛ اظهار کرد: چنین اتفاقی دلیلی جز مدیریت صحیح و اطلاع‌رسانی درست نداشت اما به هر حال بودجه برگزاری در ابتدای راه بسیار اندک بود و به یک اداره کل در دور افتاده‌ترین نقطه کشور هم نمی‌رسید.

غریب‌پور ادامه داد: با اینکه در کشور هیچ سالن استانداردی برای برگزاری چنین مراسمی در کشور نداریم؛ موافقت مسئولان برای برگزاری این مراسم در یکی از معتبر‌ترین موزه‌های جهان به عنوان خواهرخوانده موزه متروپلیتن نیویورک را باید به فال نیک گرفت که گرافیک ایران در سال جدید از حالت خموده نجات پیدا کند.

دبیر جایزه پوستر زمین سبز سپس خطاب به طراحان جوان پوستر گفت: باید بپذیریم با هنری مواجه هستیم که قرار است با توده مردم ارتباط برقرار کند و اساسا قرار نیست گرافیک تنها موزه‌ها و بخش الیت جامعه را پوشش دهد.

او با بیان اینکه کار ما طراحی محیط پیرامون است و باید به چنین امری توجه داشته باشیم؛ افزود: باید گرفتن ژست روشنفکری در کشور را کنار بگذاریم و از شق و رق راه رفتن در خیابان بپرهیزیم.

غریب‌پور تصریح کرد: از نظر من گرافیست‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند: بخش الیت که اصولا دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار است. عموم جامعه گرافیک که در این حوزه فعالیت هستند و دانشجویان که در تمامی جشنواره‌ها شرکت می‌کنند و به دنبال مطرح شدن هستند و قصد دارند خود را به بخش الیت نزدیک کنند. باید توجه داشته باشیم که جایزه هیچ اهمیتی ندارد و تلاش ما باید زندگی با اخلاق و سالم باشد.

مدیر روابط عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت که به نیابت در این مراسم حضور داشت؛ بیان کرد: وااسفا بر جامعه‌ای که هنرمند آن در تنگدستی زندگی کند. وااسفا بر جامعه‌ای که هنر و هنرمند آن خاموش باشد و عده‌ای مشغول تملق گویی. به جرات می‌توان گفت در سیر تحول تاریخی هنر؛ ایران جهانی نشسته در گوشه‌ای است.

گودرزی که تاکید داشت با فضای مطالعه و هنر غریبه نیست؛ ادامه داد: به قول فیلسوف بزرگ، دکتر حسین نصر ریشه هنر امر قدسی است. محل زندگی هنرمند تنها یکجاست؛ تنها شهود.

او با بیان اینکه حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت در اکسپوی ایتالیا به نمایندگی از فرهنگ ایران صورت می‌گیرد؛ خاطرنشان کرد: یکی از کمیته‌های مهم اکسپو کمیته فرهنگ است و ما تلاش می‌کنیم به شایستگی از این امانت حراست کنیم.

گودرزی در انتها از راه‌اندازی شورای صنعت و فرهنگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر ارشاد که در مراسم اهدای جوایز حضور داشت نیز در تشریح اهمیت حضور در اکسپوی میلان اظهار کرد: امیدوارم امسال جبران مافات دوره‌های گذشته را شاهد باشیم و بیینیم شرایطی فراهم می‌شود که دستور کار حضور این کمیته جریان اقتصادی - سیاسی خود را به خوبی معرفی کند. چون حضورهایی این چنین یکی از راه کارهای رسیدن به دیپلماسی فرهنگی مورد نظر دولت تلقی می‌شود.

معاون امور هنری سپس به برنامه‌های آینده اشاره کرد و گفت: بعد از حضور در اکسپوی میلان، باید برای بینال ونیز آماده شویم که به همین دلیل همکاران من در مجموعه معاونت امور هنری دو تا شش ماه آینده کارهای زیادی خواهند داشت. همچنین باید شرایط حضور موثر رسانه‌ها را برای انعکاس وقایع فراهم کنیم چون گاهی شاهد هستیم در دیگر نقاط جهان اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که افکار عمومی در کشور از آن بی‌خبر است.

بعد از پایان صحبت‌های معاون امور هنری، ابراهیم حقیقی به نمایندگی از هیات داوران؛ بیانیه این گروه را برای حاضران خواند.

سیدآرش حسینی، علیرضا عسگری فر، حمید وصفی، فرزاد سعیدی و محمد جهانی مقدم به عنوان نفرات برگزیده اول تا پنجم این رویداد معرفی شدند.

جایزه بزرگ این رویداد شامل دریافت هزینه سفر و اقامت در اکسپوی سال ۲۰۱۵ میلان به محسن جعفری اهدا شد.

مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در جریان برگزاری مراسم از مسئولان خواست تا شرایط حضور یک پیشکسوت از تمام رشته‌های هنری در اکسپوی سال ۲۰۱۵ فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز