خبرگزاری کار ایران

لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال در ایستگاه پانزدهم

دانشگاه آزاد صدر را پس گرفت/ پیروزی قاطع و بدون حاشیه مهرام/نفت به یک‌قدمی شهرداری رسید

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با برتری مقابل هفت‌الماس به صدر جدول لیگ حرفه‌ای بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ هفته پانزدهم لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال با برتری دانشگاه آزاد برابر هفت‌الماس قزوین و بازگشت شاگردان مهران شاهین‌طبع به صدر جدول لیگ حرفه‌ای توام شد.

تیم دانشگاه ‌آزاد که چند هفته‌ای بود با یک بازی کمتر صدر را در اختیار پتروشیمی بندرامام  می‌دید، عصر امروز در سالن حکیمیه به مصاف تیم بحران‌زده هفت‌الماس قزوین رفت. در حالی که انتظار می‌رفت به دلیل مسائل حاشیه‌ای، هفت‌الماس با یک شکست سنگین تهران را ترک کند،‌ شاگردان محمدرضا اسلامی با همه وجود در برابر دانشگاه حاضر شدند و در نهایت بازی را با حساب 72 بر 51 به میزبان واگذار کردند. دانگشاه آزاد با یانی برتری 25 امتیازی شد و به صدر جدول لیگ‌ حرفه‌ای بسکتبال راه پیدا کرد و هفت‌الماس با تقبل دوازدهمین شکست فصل، به قعرنشینی‌اش ادامه داد.

تیم‌های مهرام و شهرداری گرگان هم در دیگر دیدار مهم هفته پانزدهم به مصاف هم رفتند. در این دیدار که از ساعت 16 در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد شاگردان مصطفی هاشمی موفق شدند با نتیجه قاطع  91 بر 45 به پیروزی برسند  تا گام بلند دیگری  بین تیم‌های مدعی فتح جام قهرمانی بردارند.

در این دیدار مهرامی‌ها در کوارتر نخست موفق شدند 21 بر 9 برنده از زمین خارج شوند تا نشان دهند عزم جزمی برای پیروزی دارند. کوارتر دوم نیز با برتری کامل مهرامی‌ها دنبال شد و شاگردان هاشمی 25 بر 13 به پیروزی رسیدند تا نیمه نخست 46 بر 22 به کام تهرانی‌ها به پایان برسد.

در کوارتر سوم باز هم این مهرام بود که با حضور حامد حدادی قدرت خاصی گرفته بود و نتیجه را  30 بر 9  به سود خود رقم زد تا دو تیم به کوارتر پایانی برسند.

در وقت آخر گرگانی‌ها کمی به خود آمدند ولی اختلاف بالای امتیازی دو تیم کار را برای شاگردان اسدالله کبیر سخت گرده بود با این حال دو تیم شانه به شانه پیش رفتند و در پایان کوارتر با نتیجه نزدیک 15 بر 14 به سود مهرام به پایان رسید تا تهرانی‌ها برنده هر 4 کوارتر لقب بگیرند و در نهایت بازی را با حساب 91 بر 45 به سود رقم بزنند.

در این دیدار تاکوان دین بازیکن آمریکایی نیز نخستین تجربه خود را با پیراهن مهرام پشت سر گذاشت و تیم جدیدش را در کسب پیروزی قاطعانه مقابل گرگانی‌ها همراهی کرد.

اگرچه دو تیم در دیدار رفت در گرگان شاهد حاشیه‌های زیادی بودند و اتفاقات عجیبی را شاهد بودیم که به محرومیت تماشاگران گرگانی انجامید ولی در بازی برگشت با وجودی که تماشاگران زیادی از گرگان به تهران سفر کرده بودند تا شاهد دیدار تیم‌‌شان باشند ولی بازی با کمترین حاشیه به سود تهرانی‌ها به پایان رسید.

در پایان این دیدار حامد حدادی و فرید اصلانی از مهرام و آبرامیان و پویا تاجیک از شهرداری‌گرگان تست دوپینگ دادند.

در دیدار سرنوشت‌ساز هفته‌ پانزدهم برای حضور در کورس رسیدن به پلی‌آف، صنایع ماهشهر در سالن شهرک بعثت میزبان پالایش نفت بود که این دیدار حساس با برتری 100 بر 84 آبادانی توام شد تا شاگردان سامری با این پیروزی و با توجه به شکست گرگانی برابر مهرام به یک قدمی شهرداری‌چی‌ها برسند.

دیدار ثامن و پمینا اصفهان، در مشهد می‌توانست یک تیم را از منطقه خطر برهاند و تیم دیگر را به سقوط نزدیک‌تر کند. در این دیدار هم مشهدی در یک بازی نزدیک و نفس‌گیر با حساب 91 بر 88 شاگردان صادق‌زاده را با شکست بدرقه کردند. تا ثامن با 17 امتیاز جایگاه خود را در رتبه هفتم جدول تثبیت کند و پمینا هم که روی دور شکست افتاده با 16 امتیاز در رتبه هشتم بایستد.

نتایج و برنامه کامل هفته پانزدهم به این شرح است:

مهرام 91 – شهرداری‌گرگان 45

هفت‌الماس 51- دانشگاه‌آزاد 72

صنایع‌ماهشهر 84  – نفت‌آبادان 100

ثامن‌مشهد  91 – پمینا اصفهان 88

 

جدول رده‌بندی لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال تا پایان هفته پانزدهم به این شرح است:

1- دانشگاه آزاد: 12 پیروزی، یک شکست، 25 امتیاز

2- پتروشیمی بندر امام: 11 پیروزی، 2 شکست، 24 امتیاز

3- مهرام تهران: 10 پیروزی، 3 شکست، 23 امتیاز

4- شهرداری گرگان: 7 پیروزی، 6 شکست، 20 امتیاز

5- پالایش نفت آبادان: 6 پیروزی، 7 شکست، 19 امتیاز

6- پتروشیمی ماهشهر: 5 پیروزی، 8 شکست، 18 امتیاز

7-  ثامن مشهد: 3 پیروزی، 11 شکست، 17 امتیاز

8- پمینای اصفهان: 3 پیروزی، 10 شکست، 16 امتیاز

9- فولاد هفت الماس قزوین: یک پیروزی، 12 شکست، 13 امتیاز

کد خبر : ۲۷۲۴۶۹