خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

امسال ۴‌کمپینگ در لرستان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۴۶۷

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: ایجاد کمپینگ گردشگری در لرستان مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است و امسال ۴‌کمپینگ در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمدرضا امانی، ظهر امروز، در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، افزود: امسال آمار اقامت گردشگرانی که به‌طور گذرا از لرستان عبور کردند به یک‌میلیون و ۵۰۰‌ هزار نفر رسید.

وی، بیان کرد: در بحث آمار اقامت، سال‌های گذشته ماندگاری گردشگر یک شبانه‌روز محاسبه می‌شد ولی امسال میانگین اقامت به بیش از سه شبانه‌روز رسید.

امانی، در رابطه میزان با بازدید از موزه‌های استان تصریح کرد: سال ۸۵‌ حدود ۴۰‌ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند اما در سال ۹۳‌و ۹۴ این تعداد به بیش از ۱۷۰‌ هزار نفر رسید.

وی، خاطرنشان کرد: درگذشته آمار بازدیدکنندگان خارجی که از طریق تور یا به‌طور مستقیم وارد استان می‌شدند هزار نفر بود اما امروزه به بیش از دو هزار نفر رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به اینکه در سال‌های آینده اقتصاد نفتی وجود ندارد باید به سمت گردشگری حرکت کنیم.

وی، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تسهیل درروند سفرهای استان از برنامه‌های کلی سازمان میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری است.

امانی، افزود: سازمان میراث فرهنگی لرستان برای جذب گردشگر برنامه‌های راهبردی در دست بررسی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان، عنوان کرد: برخی از جاذبه‌های گردشگری استان به دلیل پراکندگی شرایط طبیعی در مناطق صعب‌العبوری هستند که بسترسازی آن‌ها برای سازمان میراث فرهنگی سنگین است پس می‌توان با انجام طبیعت‌گردی از این اماکن استفاده کرد.

امانی، تصریح کرد: بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت تسهیل ایجاد تأسیسات گردشگری، احداث مجتمع اقامتی و ساخت هتل‌های درجه‌ دو و سه می‌تواند به جذب گردشگران کمک کند.

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ منطقه گردشگری در استان وجود دارد، گفت: یک‌پنجم مناطق گردشگری لرستان شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان، با اشاره به اینکه احداث کمپینگ در مناطق گردشگری مورد توجه سازمان میراث فرهنگی لرستان است، عنوان کرد: در حال حاضر چهار کمپینگ در دست‌ساخت است.

وی، بیان کرد: تقویت صنایع‌دستی مورد وجه سازمان میراث فرهنگی است به‌طوری‌که سال گذشته از محل اعتبارات ملی ۱۰۰‌ میلیون تومان به روستائیان بیشه پرداخت شد تا با تقویت صنایع روستایی اشتغال‌زایی ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز