خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

میزان بدهی‌های دولت در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۴۴۸

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در سال‌های گذشته میزان بدهی‌های دولت را در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام می‌کردند که با مشخص شدن این وضعیت، باید گفت که این رقم بسیار بیشتر از عدد مذکور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی ظهر امروز در دیدار به کارکنان سازمان اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز سازمان اقتصاد و دارایی، نقش بسیار مهم و کلیدی در پیشرفت و توسعه کشور دارد.

طیب نیا تاکید کرد: پیرو همین مهم در سال گذشته برنامه راهبردی را برای رسیدن به این هدف را در وزارتخانه تدوین کرده‌ایم که در این ۷ برنامه به دنبال تقویت بنیه اقتصادی کشور از یک سو و نیز ایجاد انضباط مالی هستیم.

وزیر اقتصاد و دارایی به نظام یکپارچه گمرکی در کشور نیز اشاره داشت و افزود: خوشبختانه در سال گذشته با اجرایی کردن نظام یکپارچه گمرکی شاهد رشد ۶۵ درصدی درآمدهای این حوزه بوده‌ایم.

طیب نیا بیان داشت: در حال حاضر نظام مالی در کشور وضعیت مساعدی ندارد، لذا باید تلاشمان این باشد که این معضل را بهبود ببخشیم و حل آن را از اولویتهای خود قرار دهیم.

وزیر اقتصاد به مدیریت بدهی‌های دولت اشاره کرد و گفت: تاکنون در کشور ما هیچ ساختاری برای شناسایی میزان بدهی‌های دولت وجود نداشته و نیز تلاشی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

طیب نیا اظهار داشت: رتبه ایران در فضای کسب و کار در گذشته در حدود ۱۵۲ بود که این رقم در دولت جدید به ۱۳۰ رسید که بازهم این عدد درشان کشور ایران نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز