خبرگزاری کار ایران

آمادگی کشورهای اروپایی برای حضور در پتروشیمی ایران

همزمان با به وجود آمدن فضای جدید سیاسی در کشور، چندین کشور اروپائی اعلام آمادگی خود را برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران آمادگی دارد تا در دوران پس از تحریم، با کشورهای صاحب نام در صنعت پتروشیمی همکاری کند، افزود: چند کشور اروپائی که پیش‌تر در کشورمان حضور داشتند، برای حضور دوباره اعلام آمادگی کرده‌اند.

شعری مقدم با اشاره به اینکه کشورهای زیادی تاکنون علاقه خود را برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی اعلام کرده‌اند، افزود: در صورتی که تحریم‌ها پایان یابد می‌توان از سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی این کشور‌ها در طرحهای توسعه‌ای استفاده کرد.

وی افزود: امید است که پس از توافق نهایی و پایان تحریم‌ها، بتوانیم با دستیابی به فرایند‌ها و دانشهای فنی پیشرفته که به دلیل وجود تحریم‌ها در دریافت آن‌ها با محدودیت رو به رو بودیم و همچنین با ورود سرمایه‌های خارجی به کشور، به هدفهای مورد نظر در جهش دوم صنعت پتروشیمی، جامعه عمل بپوشانیم.

شعری مقدم با بیان اینکه ساخت و تکمیل زیر ساخت‌ها همگام با افزایش تامین مالی طرحهای توسعه‌ای می‌تواند جانی تازه به صنعت پتروشیمی کشور بدهد، افزود: در این مسیر آماده همکاری و تعامل با علاقمندان به سرمایه گذاری هستیم و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است.

شعری مقدم با اشاره به اینکه امسال در پی زمینه سازی برای استفاده از ظرفیتهای خالی صنعت پتروشیمی و به نتیجه رساندن طرحهای اولویت دار این صنعت هستیم، گفت: همچنین محقق کردن سریع برنامه‌های جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد همکاری مشترک میان بخش خصوصی ایران و سرمایه گذاران خارجی از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

کد خبر : ۲۷۲۴۱۶