خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول؛

ایران یکی از مصرف کنندگان عمده طلای جهان

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۰۷۹

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: میزان طلای تولیدی ایران به سالانه حدود سه تن می رسد، اما کشورمان به عنوان پنجمین مصرف کننده طلای جهان معرفی شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، بهروز برنا گفت: استان آذربایجان غربی در سطح ملی بزرگترین ذخایر طلا کشور را با حدود 150 تن در خود جای داده و ایران درحالی که سالانه حدود سه تن طلا تولید می کند، ترکیه حدود 40 تن تولید سالیانه دارد و کشورمان با سهم بسیار ناچیز در این زمینه نیازمند برنامه ریزی دقیق تر است.

پیش از این محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوری از میزان تولیدات طلای کشور به میزان 110 تن خبر داد و گفت: ایران در بین 10 کشور مصرف کننده مصنوعات طلا و جواهر در جهان جای دارد.

رئیس اتحادیه یادشده افزوده است: کشور ایران از نظر تولید شمش طلا در ردیف 54 جهان قرار گرفته است.

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفته است: بررسی ها نشان می دهد در 14 استان کشور 10 محدوده سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد.

برنا از معدن طلای زرشوران در منطقه تکاب آذربایجان غربی به عنوان بزرگترین معدن طلای کشور نام برد و گفت: سازمان زمین شناسی به دنبال توسعه فعالیت اکتشافی برای شناخت مواد معدنی است، اما در این جهت به بودجه های لازم نیاز دارد.

وی عمر سازمان های زمین شناسی در دنیا را حدود 200 سال ذکر کرد و گفت: ایران با عمر 52 سال فعالیت در این زمینه جوان محسوب می شود اما توانسته در شمار هشت شرکت برتر در سطح جهانی قرار گیرد.

برنا خاطرنشان ساخت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در مدت تحریم های به ناحق بر کشورمان نسبت به معرفی پهنه های زمین شناسی تلاش کرده و از 9 پهنه زمین شناسی موجود در کشور، چهار پهنه در استان آذربایجان غربی واقع شده است.

براساس آمار شورای جهانی طلا، میزان تقاضا برای مصرف و سرمایه گذاری طلا در هند سال 2014 به بیش از 842.7 تن رسید، درحالی که چین رقم مصرف خود را 813.6 تن در این سال ذکر کرد.

چین، هند ، آمریکا و روسیه از مصرف کنندگان شاخص طلا معرفی شده اند و در سال 2014 رقم تقاضای جهانی این فلز دو هزار و 153 تن ثبت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز