خبرگزاری کار ایران

آبفای استان تهران در پی حادثه فرونشست زمین در ایستگاه مترو اعلام کرد:

حادثه ربطی به شکستگی لوله‌های آب نداشته است/ لوله‌های آب محل حادثه همگی سالم هستند

در پی نشست خیابان در مسیر عملیات احداث خط ٧ مترو تهران در محدوده خیابان قیام، شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد این حادثه ارتباطی به فرسودگی لوله های آب و یا فاضلاب نداشته است.

سید علی موسوی معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه ٤ تهران در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این‌که حوادث مشابهی در سال‌های گذشته نیز رخ داده است، گفت: لوله‌های آب آشامیدنی در آن محدوده همگی از جنس پلی‌اتیلن هستند که از مقاومت و دوام بالایی برخوردارند و در مقابل هرگونه خوردگی و صدمات فیزیکی مقاوم هستد.

موسوی ادامه داد: آبفای منطقه ٤ شهر تهران چندین نوبت از این کارگاه بازدید داشته و به مسئولان امر اعلام کرده است که نشت آب محل حادثه مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب نیست و گروه امداد آبفا پس از وقوع حادثه در محل حضور داشته و از صحت لوله‌ها اطمینان حاصل کرده است.

او همچنین با گلایه از اظهارنظرهای شتاب‌زده برخی مسئولان، خواستار رعایت انصاف و پرهیز از بیان مطالب غیرواقعی شد.   

روز گذشته ایستگاه مترو در حال ساخت قیام دچار آب گرفتگی شد و در پی آن چند کانکس به داخل گودال سقوط کرد و یک کارگر آسیب دید.

بر اساس این گزارش، علی اکبر روح نواز مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مترو تهران و حومه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، دلیل نشست زمین در ایستگاه در حال ساخت مترو قیام در خط ۷ را فرسودگی لوله فرسوده شهری اعلام کرده و گفته بود: طی روزهای گذشته چندین بار در خصوص لوله فرسوده شهری و نشت آب به سازمان مربوطه هشدار دادیم و خواهش کردیم که نسبت به آن رسیدگی‌های لازم صورت گیرد، اما هیچ واکنشی از سوی آن‌ها صورت نگرفت.

روح نواز همچنین بر این موضوع تاکید کرد که نشست زمین در ایستگاه مترو قیام به ما ارتباطی ندارد و قصور از سوی دستگاه‌های مسئول دیگر صورت گرفته است و همچنان هم نسبت به این حادثه هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

وسعت نشست زمین حدود 2۰ متر و عمق آن حدود ۴ متر بوده است و در این حادثه تنها یک کارگر دچار آسیب شد اما شب گذشته به بیمارستان منتقل شد و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

کد خبر : ۲۶۹۹۹۴