خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه نانوایان فانتزی در گفتگو با ایلنا:

ارائه آرد یارانه ای به نانوایی ها و فروش نان به قیمت آزاد مصادیق بارز فساد است

در حال حاضر مردم نان را با قیمت آزاد خریداری می‌کنند در حالی که دولت به نانوایی‌ها یارانه می‌پردازد که این مصادیق بارز فساد است.

محمد جواد کرمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص عمدهٔ مشکلات اتحادیه نانوایان فانتزی گفت: در حال حاضر عمده مشکلات ما دولتی بودن قیمت آرد است و این باعث تغییر در قیمت نان در جاهای مختلف کشور شده است.

وی اظهار کرد: باید به یکباره تمامی قیمت‌ها آزاد و یا به عموم جامعه یارانه تعلق می‌گرفت اما در دولتی که شعار خود را  تدبیر و امید انتخاب کرده است در این خصوص تدبیری مشاهده نکرده ایم البته هم اکنون نیز دیر نشده و می‌توان اشتباهات را جبران کرد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر مردم نان را با قیمت آزاد خریداری می‌کنند در حالی که دولت به نانوایی‌ها یارانه می‌پردازد که این مصادیق بارز فساد است و سبب افزایش رانت در این اتحادیه شده است. البته قبل از اینکه دولت این اقدام را انجام دهد ما اطلاع رسانی کردیم در صورتی که فقط به برخی یارانه تعلق گیرد رانت خواری  و... به وجود می آید.

رییس اتحادیه نانوایان فانتزی گفت: هم اکنون شاهد فروش آرد توسط نانوایی‌هایی هستیم که یارانه دولتی دریافت می‌کنند که این خود فساد را در جامعه افزایش می‌دهد.

محمد جواد کرمی اذعان داشت: در صورتی شاهد افزایش کیفیت نان فانتزی هستیم که یک رقابت سالم شکل گیرد اما با توجه به اتفاقات اخیر این مهم تحقق نخواهد یافت.

وی بیان داشت: اگرقیمت آرد آزاد شود ما شاهد افزایش کیفیت نیز خواهیم بود.

وی در خصوص تجهیزات مربوط به این صنعت نیز گفت: بیشتر تجهیزات ما داخلی هستند و با شرکت‌های تولید کننده این تجهیزات نیز مشکلی نداریم البته امیدواریم پس از لغو تحریم‌ها بتوانیم از دانش کشورهای دیگر نیز استفاده کرده و دانش جدید این حوزه را به کار گیریم.

کد خبر : ۲۶۹۹۳۹