خبرگزاری کار ایران

با اعلام برنامه ها صورت گرفت؛

استارت کشتی ایران برای المپیک 2016

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۸۲

مسئولان فدراسیون کشتی با آگاهی از مسئولیت خطیر خود برای تداوم موفقیت لندن در ریودوژانیرو برنامه های متعددی را در دو رشته آزاد و فرنگی به اجراء در آورد که بخش اعظم آن از راه کمک از حامیان مالی محقق شد.

کشتی پس از موفقیت در المپیک 2012 لندن، فعالیت های خود را علیرغم تمامی مشکلات پیش رو دنبال کرده تا موفقیت های ورزش اول در لندن که حاصل یک بلند مدت و البته حمایت ها و سازماندهی مناسب در یک فاصله زمانی حساس تا لندن بود، در برزیل هم تکرار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون کشتی، مسلما همه می دانند که موفقیت در رویدادهای مهم آینده همچون بازیهای آسیایی 2014 اینچوان کره جنوبی و المپیک 2016 ریودوژانیرو مستلزم آینده نگری است و فدراسیون کشتی نیز علیرغم تمام مشکلات پیش رو در اجرای برنامه های توسعه ای و نگاه عملی خود از هیچ کوششی برای پیشبرد این برنامه ها فروگذار نبوده و نخواهد بود.

مسئولان فدراسیون کشتی با آگاهی از مسئولیت خطیر خود برای تداوم موفقیت لندن در ریودوژانیرو برنامه های متعددی را در دو رشته آزاد و فرنگی به اجراء در آورد که بخش اعظم آن از راه کمک از حامیان مالی محقق شد.

در رشته کشتی فرنگی تا کنون دو مرحله اردو برگزار شده است و تیم منتخب ایران متشکل از کشتی گیران جوان و آینده دار راهی جام ریاست جمهوری قزاقستان شد که هدف از حضور در این مسابقات پشتوانه سازی و بستر سازی برای راه سخت پیش روا است. بتازگی نیز مسابقات انتخابی تیم کشتی فرنگی جوانان پس از برگزاری یک مرحله اردو در اهواز برگزار شد که این رقابتها از نظر کمی و کیفی در سطح بالای انجام شد.

برگزاری مسابقات عمومی این رشته با جایزه 150 میلیون تحت عنوان یادواره ی سرلشگر خلبان شهید محمد حاجی بعد دیگری از برنامه های فنی این رشته بود که در کنار آن تلاش شد یاد و خاطره مجاهدان واقعی هشت سال دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

مسلما توانایی و درایت های کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و در راس آن محمد بنا می تواند مانند امروز در آینده نیز خود را نمایان کند و فدراسیون کشتی نیز تلاش می کند در راه سختی که این تیم موفق پیش رو دارد همراه و یار ویاور ایشان و همکاران وی باشد. بی شک ادامه روند موفقیت ها المپیک 2012 بسیار سخت تر از کسب این نتایج بی نظیر است و محمد بنا مدیر تیمهای ملی کشتی فرنگی نیز با درایت این موضوع را دنبال کرده و دل نگرانی های وی در این زمینه صحیح و اصولی است و فدراسیون نیز با اگاهی این مسئله تمام هم و غم خود را به کار می برد تا امر محقق گردد.

در رشته کشتی آزاد نیز تاکنون چندین مرحله اردو پشت سر گذاشته شده است و این تیم با آینده نگری حوزه مدیریت تیمهای ملی با ترکیبی از کشتی گیران جوان و آینده دار در رقابتهای بین المللی جام الکساندر مدوید بلاروس، جام دیمیتری کرکین و جام علی علی اف روسیه شرکت کرده است و در بهمن ماه نیز راهی جام ایوان یاریگین یکی از تورنمنت های بسیار معتبر دنیا می شود. حضور در جام علی علی اف روسیه پس از 5 سال و یا شرکت در جام یاریگین پس از سالهای متمادی غیبت در این رقابتها حاکی از برنامه ریزی دقیق و فنی کادر فنی برای رفع مشکل کشتی گیران ایرانی در نبرد با روسها، زنده کردن تکنیک های ناب کشتی ایران و شناسایی و صیقل دادن استعدادهای بکر کشتی ایران زمین دارد.

همچنین برای نخستین بار در رشته کشتی آزاد شاهد برگزاری کارگاههای فنی ویژه استعدادهای برتر کشتی ایران با حضور نفرات برتر مسابقات عمومی، رقابتهای لیگ برتر و رقابتهای استانی هستیم که یک حرکت نو و جدید در اکشتی ایران است که در این کارگاهها استعدادهای منتخب و معرفی شده در کنار مربیان سازنده بصورت مستقیم زیر نظر مدیرتیمهای ملی کشتی آزاد و کادر فنی این رشته آموزش می بینند تا کنون از قاعده شاهد رفع مشکلات ریشه ای کشتی باشیم.

مسلما ثمره برگزاری این کارگاهها در سالهای آینده نمایان می شود و این کارگاهها که بر مبنای مسائل آموزشی و ارزیابی کشتی گیران در طول سال برگزار می شود می تواند یک شکوفایی را در کشتی ایران بوجود آورد.
در کنار تیمهای نوجوانان و جوانان ما در رشته کشتی آزاد نیز تاکنون چند مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر گذاشته اند و

در کنار آن قرار است رقابتهای جام کودک و جام شاهد نیز بصورت داخلی برگزار شود. بی شک فدراسیون کشتی تلاش کرده است با در نظر گرفتن یک زمان مناسب این دو رقابت از سال آینده با قدرت و به صورت بین المللی انجام شود.
بخش وسیعی از این فعالیت های صورت گرفته در حدود چهار ماه بعد از المپیک با پشتیانی مالی بخش خصوصی محقق شد که می توان از اقدامات کم نظیر تلقی نمود که حاکی از نگاه دلسوزانه و علاقمندی به پیشرفت کشتی ایران از سوی مردان فنی دارد و امید است تا با حمایت تمامی جامعه کشتی شاهد رشد و بالندگی ورزش اول ایران در المپیک 2016 برزیل باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز