خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در دیدار سفیر جدید ایرلند:

اقتصاد و سیاست برای دشمنی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۳۶

مشکلات کنونی جهان از ناحیه عده‌ای است که خواهان تسلط بر دنیا هستند و با شعار حقوق بشر و دموکراسی قصد دارند منافع سایر ملت‌ها را به نفع خود مصادره کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه مشکلات کنونی دنیا به شکل جاری تداوم نخواهد داشت گفت: ملت‌ها در مشکلات اقتصادی جهان نقش چندانی ندارند و برطرف شدن این مشکلات نیازمند تغییرات اساسی در نظامات بین المللی بر پایه عدالت است.

به گزارش ایلنا، ‌ محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار «لیور گروگن» سفیر جدید ایرلند روابط دو کشور ایران و ایرلند را تاریخی و دیرینه دانست و اظهار داشت: هیچ نقطه منفی در تاریخ روابط دو کشور وجود نداشته و می‌توان بدون هیچ گونه محدودیتی روابط دو کشور را تا حداکثر ممکن گسترش داد.

رییس جمهور با تاکید براینکه برپایی عدالت موجب ایجاد صلح‌، امنیت و دوستی پایدار در جهان خواهد شد و چنین شرایطی به نفع همه ملت هاست، گفت: مشکلات کنونی جهان از ناحیه عده‌ای است که خواهان تسلط بر دنیا هستند و با شعار حقوق بشر و دموکراسی قصد دارند منافع سایر ملت‌ها را به نفع خود مصادره کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انسان‌ها برای دوست داشتن و عشق ورزیدن آفریده شده‌اند، اظهار داشت: نگاه و فرهنگ ملت ایران در طول تاریخ دوستانه بوده و ملت‌ها باید با همکاری یکدیگر اجازه ندهند که سلطه گران مطالبات خود را بر آن‌ها تحمیل کنند و با فراهم کردن شرایط دوستانه و برابر، زندگی سعادتمندی برای خود و جهانیان به وجود آورند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مسائل و مشکلات را نمی‌توان با جنگ حل و فصل کرد، خاطر نشان کرد: مستکبران که روزی از صدام علیه ملت ایران حمایت کردند، امروز نیز به بهانه هسته‌ای با ایران مخالفت و دشمنی می‌کنند در حالیکه ملت ایران همیشه اهل گفتگو و تعامل بوده و بیشترین همکاری‌ها را در این زمینه انجام داده و معتقدیم راهی جز گفتگو و تعامل وجود ندارد.

احمدی‌نژاد تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران را موضوعی بچه گانه توصیف کرد و اظهار داشت: ‌ ایران کشوری بزرگ با اقتصادی گسترده است و با این گونه مشکلات در هم نمی‌شکند و به رغم فشارهای فراوان، توانمندی‌ها و روحیه خود را بازیافته و در مسیر پیشرفت و عزت گام برمی دارد البته از شرایط موجود استقبال نمی‌کنیم و معتقدیم دوستی به نفع همه خواهد بود.

وی اظهار داشت: با وجود تحریم علیه ملت ایران امروز همگان شاهدند که مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی، نسبت به ایران بیشتر است.

رییس جمهور گفت: سیاست و اقتصاد برای دوستی است نه برای دشمنی ورزیدن و بی‌تردید هر کس غیر از این راه را انتخاب کند اول خودش متضرر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری همه ملت‌ها رفاه و سلامتی برای همگان ایجاد و مشکلات جهانی حل شود.

لیور گروگن سفیر جدید ایرلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: روابط ایران و ایرلند روابطی دیرینه بوده و ایرلند سالیان سال با ایران رابطه دوستانه داشته است.

سفیر جدید ایرلند در ایران با بیان اینکه ایران کشوری با تمدن هزاران ساله است، اظهار داشت: دو کشور از روابط خوب و دیرینه‌ای برخوردار هستند و ملت ایران به خاطر داشتن تمدنی غنی و نقش آفرینی در دنیا همیشه برای ملت ایرلند قابل احترام است.

وی تصریح کرد: ایرلند به دنبال ارتقاء روابط با جمهوری اسلامی ایران است و مصمم است روابط خود را به صورت با ثبات و منطقی با ایران ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز