خبرگزاری کار ایران

چاوز جانشین احتمالی خود را تعیین کرد

کد خبر : ۲۶۵۲۸

چاوز گفت که اگر نتواند به فعالیت‌هایش ادامه دهد، «نیکولاس مادورو» معاونش جانشین وی خواهد بود و در صورت برگزاری انتخاباتی جدید، مردم باید به مادورو رای بدهند.

«هوگو چاوز» رئیس جمهوری ونزوئلا پس از آن که اعلام شد برای درمان سرطان بار دیگر به کوبا سفر خواهد کرد، برای نخستین بار درباره انتقال قدرت صحبت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی، چاوز که در تلویزیون ملی ونزوئلا صحبت می‌کرد، گفت که اگر نتواند به فعالیت‌هایش ادامه دهد، «نیکولاس مادورو» معاونش جانشین وی خواهد بود.

چاوز همچنین اعلام کرد در صورت برگزاری انتخاباتی جدید، مردم باید به مادورو رای بدهند.

مادورو ۴۹ ساله که تا سال ۲۰۰۶ میلادی وزیر خارجه ونزوئلا بود، از مشاوران نزدیک چاوز است.

رئیس جمهوری ونزوئلا دو روز پیش، از وجود سلول های بدخیم سرطانی جدید در بدنش خبر داد و گفت که برای ادامه درمانش به کوبا می رود.

چاوز ۵۸ ساله از زمان تشخیص سرطان در تابستان سال گذشته، تاکنون بارها برای درمان به کوبا سفر کرده و سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

اما تاکنون اطلاعات زیادی در مورد نوع سرطان وی منتشر نشده است.

مخالفان چاوز بارها خواستار شفافیت بیشتر درباره وضعیت جسمانی وی شده‌اند.

هوگو چاوز حدود دو ماه پیش بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید.

وی که چهره‌ای جنجالی در سطح بین‌المللی است، بخش‌های مهم اقتصاد کشور را ملی کرده است.

ونزوئلا از اصلی‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت جهان به شمار می‌رود و افزایش قیمت‌های جهانی نفت در یک دهه گذشته به دولت چاوز فرصت داده است تا بخش‌های درمانی، آموزشی و خدمات اجتماعی ونزوئلا را ارتقا دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز