خبرگزاری کار ایران

تهران میزبان نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی

نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی (Iran Sea Expo) از ۱۶ تا ۱۹ خرداد ماه سال جاری با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی و همچنین سازمان‌های مختلف بین المللی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی، این نمایشگاه با مشارکت، همکاری و حمایت سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC)، انجمن‌های کشتی داران اسلامی (OISA)، مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ICRIC)، آژانس بین المللی اطلاعات اسلامی (IINA) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (ISESCO) و سازمانهای مرتبط داخلی برگزار می‌شود. 

دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را اشاعه فرهنگ دریایی، ایجاد ارتباط راهبردی، تعاملی، اساسی و بین المللی حوزه دریایی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی و جهان و ارتقاء توسعه روابط علمی و تجاری دریایی بین کشور‌های اسلامی بیان کرد. 

غلامرضا رضاییان اضافه کرد: افزایش سهم بازار از خدمات بندری، دریایی منطقه‌ای و جهانی، توانمند سازی و توسعه خدمات دریایی و دریانوردی، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان دریایی جهان اسلام، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود حوزه دریایی کشورهای اسلامی، ارتقاء سطح علمی حوزه دریایی و دریانوردی و تلاش برای اتخاذ رویکرد واحد و ایجاد انسجام و وحدت لازم حوزه دریایی در برابر تحولات بین المللی برخی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی است. 

وی افزود: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۴۰ هزار مترمربع برپا خواهد شد و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار کار‌شناس و متخصص از آسیا و اروپا از آن بازدید داشته باشند. 

وی افزود: نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی یکی از مهم‌ترین رویدادهای دریایی منطقه محسوب می‌شود که با ایجاد فضایی مناسب ارتباطی و ارائه محصولات و خدمات مختلف می‌تواند موجب تقویت و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی حوزه دریایی شود. 

رضائیان گفت: این نمایشگاه شامل بخش‌های متنوعی از قبیل ارائه توانمندی‌ها و دستاورد‌ها در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس‌شناسی و هوا‌شناسی، الکترونیک و مخابرات، گردشگری و تفریحات دریایی، حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه و موسسات اعتباری، نقشه برداری و هیدروگرافی، محیط زیست دریایی، مناطق آزاد ویژه اقتصادی، شیلات و آبزیان، تجسس و نجات دریایی، دانشگاه‌ها و مراکز عالی علوم و فنون دریایی، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی است. 

علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی که در محل شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد به پایگاه اینترنتیwww. iranseaexpo. com مراجعه و یا با شماره تلفن ۹-۲۲۸۹۳۰۰۸ و ۲۲۸۹۳۲۴۴ تماس حاصل نمایند.

کد خبر : ۲۶۳۶۶۵