خبرگزاری کار ایران

هروی در نطق میان دستور:

به عملکرد تیم هسته‌ای‌‌ کشورمان اعتماد داریم

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: پایان مذاکرات به روشنی پایان عصر تنش‌زایی و آغاز دوران تنش‌زدایی برای ایران و منطقه خاورمیانه و فضای بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جواد هروی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز ۱۶ فروردین۹۴ مجلس گفت: با تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان٬ اعلام کنیم که به آن‌ها اعتماد داریم و هیچ نگران عملکرد آنها نبوده و نیستیم٬ اما از خدعه و زیاده‌خواهایی‌های دولت‌های استکباری نگرانیم زیرا دولت آمریکا همچنان غیر قابل اعتماد است.

نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: غرب بداند شبیه دانستن دولت و نظام امروز ما به دولت قاجار و عصر امتیاز دهی‌ها و تشبیه دکتر ظریف به میرزا ابوالحسن خان ایلچی خطای محض است و باید در آن تجدیدنظر کنند.

نماینده مردم قائنات در مجلس اظهار داشت: در سایه توجهات حضرت ولیعصر منطق‌طلبی نظام جمهوری اسلامی ایران بر اقتدار نظامی دول غربی قائق گشته و نرمش قهرمانانه در آستانه حصول نتیجه است. اما هشیاری خودمان را از دست نمی‌دهیم و دیگر شاهد تکرار قراردادهای تاریخی همچون گلستان و ترکمانچای نباشیم. 

وی تاکید کرد: پایان این مذاکرات به روشنی پایان عصر تنش‌زایی و آغاز دوران تنش‌زدایی برای ایران و منطقه خاورمیانه و حتی فضای بین‌الملل خواهد بود و حضور دو وزیر خارجه فعلی و سابق ایران در این مذاکرات به معنای نشان از همدلی و همزبانی و جای تحسین دارد. 

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که دیروز در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشته‌اند و افرادی که امروز در تبیین و توافق به ضرر دولت ایران نقش ایفا می‌کنند٬ باید محاکمه شوند تا درس عبرتی شود که به خاطر عقاید شخصی با سرنوشت یک ملت نمی‌توان به سهو یا به عمد بازی کرد. 

هروی خاطرنشان کرد: توافق نهایی باید دربردارنده حذف کامل تحریم‌ها، سوء‌ظن‌ها و تهدید علیه ایران باشد و طرف آمریکایی با این کار نشان دهد که صداقت در عرصه بین‌المللی هنوز شأن و بها دارد و برای شنیدن آن هم هنوز گوش‌های شنوای بسیاری هست. 

وی افزود: ما در حالی به سراغ تدوین برنامه ششم توسعه می‌رویم که بخش اعظمی از قانون برنامه پنجم اجرا نشده و این مسئله باید مورد تأمل جدی مسئولان ذیربط قرار گیرد.

کد خبر : ۲۶۳۵۸۶