خبرگزاری کار ایران

آتیلا پسیانی سفیر کودکان نقص ایمنی شد

مراسم معرفی سفیر خیریه کودکان مبتلا به نقص ایمنی، هم‌زمان با هفته جهانی نقص ایمنی(دوم تا هشتم اردیبهشت ماه) در مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی در راستای حمایت از کودکان مبتلا به این بیماری روز 9 اردیبهشت ماه در مراسمی آتیلا پسیانی را به عنوان سفیر معرفی خواهد کرد.

سفیر خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی برای مدت یک سال و با هدف آگاهی بخشی عمومی انتخاب و معرفی می‌شود که مراسم یاد شده هم‌زمان با هفته جهانی نقص ایمنی (دوم تا هشتم اردیبهشت ماه) با حضور هنرمندان، ورزشکاران و افراد خیر در بیمارستان مرکز طبی کودکان واقع در خیابان قریب، برگزار خواهد شد.

این خیریه در سال 1390 به یاد دو کودک (شیدا و نیکو) که جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری نقص ایمنی از دست دادند آغاز به کار کرد.

بیماری‌های‌ نقص‌ ایمنی‌ عبارت‌ است‌ از وجود نقص‌ در دستگاه‌ ایمنی‌ بدن‌. دستگاه‌ ایمنی‌ سالم‌ بدن انسان را در برابر میکرب‌ها باکتری‌ها( ویروس‌ها و قارچ‌ها)، سرطان‌ (حفاظت‌ نسبی‌) و هرگونه‌ جسم‌ خارجی‌ که‌ وارد بدن‌ می‌شود محافظت‌ می‌کند. زمانی‌ که‌ دستگاه‌ ایمنی‌ نتواند به‌ نقش‌ خود خوب‌ عمل‌ کند، بدن‌ مستعد عفونت‌ و سرطان‌ می‌شود. نقص‌ ایمنی‌ می‌تواند هم‌ در مردان‌ و هم‌ در زنان‌ و در تمام‌ سنین‌ رخ‌ دهد.

کد خبر : ۲۶۳۵۴۲