خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون ورزش عنوان کرد؛

وزارت‌ورزش اراده‌ای برای واگذاری سرخابی‌ها ندارد/گودرزی باید در صحن علنی پاسخگو باشد

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس می‌گوید: رفتار دولت نشان می‌دهد که اراده‌ای برای واگذاری در وزارتخانه ورزش و جوانان وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، سید هادی حسینی با اشاره به اینکه بحث واگذاری برند‌های سرخآبی‌ها در سال گذشته حاشیه ساز شده بود و برخی ادعا می‌کردند این کار باری از سوی مجلس بر دولت است، عنوان کرد: واگذاری‌ها زوری نبود، بلکه کاری است کاملا قانونی. طبق قانون، واگذاری این دو باشگاه در سال‌های قبل باید صورت می‌گرفت. این قانون تنها مختص به پرسپولیس و استقلال نیست بلکه شامل تمام باشگاه‌های دولتی می‌شود.

نماینده مردم قائمشهر و سواد کوه در مجلس ادامه داد: ورود بخش خصوصی به اداره باشگاه‌های سرخآبی هم خواست مردم است و هم خواست مجلس. وظیفه دولت این است که دو باشگاه را واگذار کند. در قانون بودجه سال 92 آمده بود که این دو باشگاه از طریق بورس واگذار شود.

 وی ادامه داد: وزارت ورزش در آن سال عنوان کرد که واگذاری از طریق بورس به دلیل کشف قیمت که کاری سخت و مشکلی بود، غیر ممکن است. با این حساب پیشنهاد شد که از طریق مزایده واگذاری باشگاه‌ها قانونی شود که این اتفاق هم افتاد از اول سال به وزیر اعلام شد تا نسبت به واگذاری سرخآبی‌ها از طریق مزایده اقدام کند.

این نماینده تاکید کرد: اما رفتار دولت نشان می‌دهد که اراده‌ای برای واگذاری در وزارتخانه ورزش و جوانان وجود ندارد. به نظر من اگر آنها در جواب به این انتقاد ادعا کنند که اراده‌ای وجود دارد، باید به توانایی آنها شک کرد. اگر قبول کنند که اراده‌ای نیست باید به اعتقاد و اعتمادشان به قانون تردید کرد. بنابراین من فکر می‌کنم از هر جهت گودرزی باید به صحن علنی بیاید و پاسخ دهد.

مردم دیگر نمی خواهند پول دولت خرج استقلال و پرسپولیس شود

حسینی اظهار داشت: پیش از این نیز گفته ام، مجلس پیگیر واگذاری سرخآبی‌ها است چرا که به واسطه بی توجهی به این کار باعث شده مردم ناراضی باشند و نخواهند دیگر پول دولت خرج دو باشگاه پرسپولیس و استقلال شود.

 وی افزود: مردم حق دارند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند، در شرایطی که بچه‌های مردم بیکار هستند، زیر ساخت‌های ورزش اشکال دارد و 3 هزار پروژه نیمه تمام در حوزه ساخت و ساز فضاهای ورزشی روی دست دولت مانده است چرا باید دولت در دو باشگاه سرخآبی هزینه کند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد : همه این موضوعات میلیاردها تومان اعتبار مالی نیاز دارد بنابراین هزینه کردن در سرخآبی‌ها توسط دولت اشتباه است. شاید مدیران دو باشگاه ادعا کنند هزینه‌های خود را از طریق جذب اسپانسر تامین کنند اما اسپانسرها باید به کمک بخش خصوصی بروند یا در جایی واجب‌تر سرمایه‌گذاری کند.

وزارت ورزش باید نسبت به جذب اسپانسر پاسخگو باشد

حسینی تاکید کرد: یکی از وظایف دولت، هدایت اسپانسرها به سمت و سوی سرمایه‌گذاری در منافع ملت است. وزارت ورزش باید نسبت به جذب اسپانسر و هزینه کردن سرمایه‌ها در ورزش به مجلس جواب دهد.

وی درباره نگرانی وزیر ورزش در خصوص عدم زیرساخت برای واگذاری و احتمال اینکه بعد از واگذاری، سرخآبی‌ها زمین خواهند خورد، گفت: گودرزی باید بگوید منظورش از زیرساخت دقیقا چه موضوعاتی است. بحث دیگر این است که اگر این دو باشگاه که قدمت 100 ساله دارند زیر ساخت ندارد، باید نگران باشگاه‌های کم سن و سالی باشیم که در 5 سال گذشته شکل گرفته‌اند. اوضاع آنها باید بدتر از پرسپولیس و استقلال باشد.

سنگ اندازی بر سر راه بخش خصوصی ممنوع

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه ادامه داد: با این حساب وزیر اجازه دهد بخش خصوصی به این حوزه ورود کند تا  زیرساخت مد نظر وزیر را ایجاد کنند. دولتی اداره شدن سرخآبی‌ها باعث نشد زیر ساخت درستی ایجاد شود پس با واگذاری، این کار را تسهیل کنند.

این عضو فراکسیون اصواگرایان رهروان ولایت در ادامه به توانایی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: به نظر من، بخش خصوصی هم دانایی و هم توانایی اداره این دو باشگاه را دارند. حداقل اینکه قدرت به کارگیری تجربه‌ها را دارند.

وی افزود: در این سال‌ها بخش خصوصی به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره  پشت خط  و صف پذیرش مسئولیت قرار داشتند و به آنها اعتنایی نمی‌شود اما اکنون آنها می‌توانند از تجربه‌‌های کشورهای دنیا استفاده کنند و مجموعه ‌های ورزشی را اداره کنند.

حسینی تاکید کرد : بخش خصوصی که در مزایده شرکت  و مسئولیت اداره این کار بزرگ را با نظارت دولت قبول می‌کند حتما توانایی اداره سرخآبی‌ها را دارد پس باید به آنها اعتماد کنیم.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در ادامه گفتگو با خانه ملت اظهار داشت: با این حال به جای اینکه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، شرایطی پیش پای آنها می‌گذاریم که باعث می‌شود بخش خصوصی تمایلی به حضور در مزایده نداشته باشند و فرار را بر قرار ترجیح دهند.

وی ادامه داد: هنوز در واگذاری‌ها سهم و نقشی را برای خود در نظر می‌گیریم که به هیچ وجه معقول نیست و این شرایط باعث می‌شود، کسی برای خرید پا پیش نگذارد.

کد خبر : ۲۶۳۵۳۳