خبرگزاری کار ایران

بذرپاش در صحن علنی مجلس:

وارد ندانستن اخطارهای قانونی نمایندگان تبدیل به عرف شده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۲۱

علی لاریجانی رئیس مجلس اخطار بذرپاش را وارد ندانست و گفت: هیئت اجرایی مسئولیت اجرای انتخابات را برعهده دارد و هیئت نظارت نیست.



نماینده تهران در مجلس گفت: گویا وارد ندانستن اخطارهای قانونی یا تذکرات نمایندگان، تبدیل به عرف در مجلس شده است.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهاد حذف تبصره ۴ ماده ۴ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، در اخطاری با استناد به اصل ۶۰ قانون اساسی، خطاب به لاریجانی اظهار داشت: آقای لاریجانی احساس می‌کنم قدری این موضوع عادی شده است، از اول بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات، تذکرات و اخطارهای قانونی مختلفی درباره بندهای این طرح داده شد اما شما به تشخیصی که داشتید، این اخطار‌ها و تذکرات را وارد ندانستید.


وی افزود: به نظرم تقریباً همه دوستان در حال تکرار موضوع هستند و گویا قدری موضوع به صورت عرفی درآمده است. یعنی احساس می‌کنیم از این پس هر تذکری مغایر قانون اساسی بدهیم، می‌گوییم باید از این موضوع به راحتی بگذریم و آن را‌‌ رها می‌کنیم، یعنی نص صریح اصل ۶۰ قانون اساسی، اشاره دارد که اعمال قوه مجریه جز در اموری که مستقیماً برعهده مقام معظم رهبری گذاشته شده، از طریق رئیس‌جمهور و وزرا انجام می‌شود، این تبصره ۴ که هم‌اکنون در حال برسی آن هستیم، صریحاً ذکر شده که دبیری ستاد انتخابات با پیشنهاد وزیر کشور و تأیید هیئت اجرایی انتخاب می‌شود.


بذرپاش تأکید کرد: همه ما می‌دانیم که دبیری که مسئولیت اجرای کار بر عهده او گذاشته می‌شود، مثلاً وزیر کشور نقش ناظر بر آن دبیر را خواهد داشت، آن وقت دبیری که قرار نباشد با انتخاب مستقیم وزیر کشور برگزیده شود، ربطی به این دولت هم نخواهد داشت و شاهد خواهیم بود که چقدر مشکلات پیش خواهد آمد اگر این دبیر بخواهد یک دستور ساده صادر کند، مانند جمع‌آوری صندوق‌ها یا...، این امر مغایر اصل ۶۰ قانون اساسی است.


در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس اخطار بذرپاش را وارد ندانست و گفت: هیئت اجرایی مسئولیت اجرای انتخابات را برعهده دارد و هیئت نظارت نیست، بنابراین دبیر این هیئت باید توسط خود این هیئت مشخص شود و از نظر من اشکال قانون اساسی در این زمینه وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز