خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نسل جوان بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۸۵

در روزهای نخست شکل گیری دانشگاه آزاداسلامی هیچ کس نگاه خوشبینانه ای به این نهاد نداشت و حتی سطح علمی این دانشگاه هم سوال برانگیز بود که اکنون باتوجه به وجود امکانات و هیات علمی و دانشجو توانسته به دانشگاهی مهم تبدیل شود.

زنجان ـ ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به بهتر شدن اوضاع دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: هر چند اوضاع در مقایسه با گذشته بسیار خوب شده است ولی با کمال مطلوب فاصله وجود دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، آیت الله شیخ علی خاتمی با اشاره به سابقه جنبش‌های دانشجویی در ایران گفت: دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کرده‌اند.

وی، آمار دانشجویان کاردانی و کارشناسی ایران را در آخرین سال‌های قبل از انقلاب 120 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: آمار 4 میلیون نفری دانشجویان، افزایش حجم عظیم آموزش عالی را طی این سال‌ها نشان می‌دهد.

وی وضعیت کنونی دانشگاه‌ها را از نظر تعداد دانشجویان و کیفیت و کمیت علمی امیدوارکننده دانست و افزود: ولی باید در نظر گرفت که تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

امام جمعه زنجان به تاریخ جنبش‌های دانشجویی در ایران اشاره کرد و گفت: این مبارزات از اواخر دوره قاجار آغاز شده است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: با وجود اعلام بی‌‌طرفی ایران در جنگ جهانی، استعمارگران به فکر تقسیم ایران در بین خودشان بودند.

آیت‌الله خاتمی به احساس خطر استکبار بعد از موفقیت مرحله نخست استقرار دولت مصدق با حمایت آیت‌الله کاشانی اشاره کرد و افزود: دولت مصدق به دلیل نقاط ضعف موجود و با کمک استعمار با کودتا سقوط کرد و زمینه بازگشت مجدد محمدرضا پهلوی فراهم شد.

وی محکم کردن پایه‌های حکومت پهلوی را از اهداف سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران عنوان و اضافه کرد: اعتراضات دانشجویی از آن زمان آغاز و جنبش دانشجویی از آن زمان سیر صعودی خود را آغاز کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان سیر حرکتی جنبش دانشجویی را در ایران رو به جلو اعلام و تأکید کرد: منتهی این حرکت دارای یک خط فکری یکسان نبوده است.

وی مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی را از اهداف مبارزات دانشجویی عنوان کرد و گفت: این جنبش نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

آیت‌الله خاتمی به تلاش‌های انجام شده بعد از پیروزی انقلاب برای نفوذ در جنبش دانشجویی توسط دشمنان اشاره و تصریح کرد: بعد از این اقدامات بود که دانشگاه‌ها مدتی در ایران تعطیل و انقلاب فرهنگی طراحی شد.

وی تعطیلی و انقلاب فرهنگی را یک فرصت بازبینی و بازیابی برای دانشجویان دانشگاه‌ها دانست و افزود: باید در نظر گرفت که شالوده نخست اغلب نهادهای انقلاب در ایران توسط دانشجویان شکل گرفته است.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: بعد از تشکیل شورای انقلاب فرهنگی و انقلاب فرهنگی و بازبینی انجام شده، دانشگاه‌ها سیر صعودی خود را آغاز کرده‌اند.

وی به حضور 75 هزار نفری دانشجویان در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این آمار جمعیت دانشجویی با توجه به وسعت و جمعیت استان خوب و مطلوب به نظر می رسد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، ایران قبل از انقلاب را کشوری عقب نگه داشته شده اعلام کرد و گفت: مودبانه تر این عنوان، کشورهای جهان سوم است.

وی به تحلیل‌های انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: آنها به انقلاب ایران لقب شورش را داده و مدت زمانی را برای شکست آن اعلام می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ادامه داشتن دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی تصریح کرد: بعد از 34 سال اوضاع به صورت کامل تغییر کرده و ایران در موضع ضعف آن سال‌ها، در حال حاضر در بهترین شرایط قرار گرفته است.

وی جوانان ایران زمین را از سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: میانگین هوشی شرقی‌ها به ویژه ایرانی‌ها بالاتر از میانگین جهانی است. بیشترین تعداد دانشمندان هسته ای را در کشور افرادی تشکیل می دهند که پس از انقلاب متولد شده اند و جزو نسل جوان محسوب می شوند. از همین رو نسل جوان بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی افزود: نباید در سطح علمی به وضع موجود قانع باشیم چرا که ایستایی یعنی عقب گرد. همچنین باید همواره خدا را شاکر باشیم که توانستیم در بین توطئه های دشمنان دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: چشم انداز تاریخ معاصر ایران، مبارزه ملت ایران با قدرت های بزرگ و سیطره استعماری بوده است چرا که ایران در طول سالیان دراز تحت تسلط قدرت های شرق و غرب بوده است و ملت ایران برای رهائی از آن به طور مداوم تلاش کرده اند.

دکتراصغر پرتوی با اشاره به رخداد به خون غلتیدن دانشجویان در سال 1332 در اعتراض به سفر نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا، گفت: روز دانشجو به خاطر این واقعه همه ساله گرامی داشته می شود چرا که دانشجویان همواره در صحنه های حساس و تاثیر گذار انقلاب اسلامی و بخصوص در مبارزه علیه استعمارگری غرب حضور داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز