خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان خبر داد:

وقوع ۲۸۹ حادثه شغلی در کرمانشاه/ ۱۶۹ حادثه در کارگاه‌های ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۵

لازم است که این انجمن در خصوص تقویت فرهنگ ایمنی میان کارگران و کارفرمایان، اقدام کند و برای نیل به این هدف، صدور بخشنامه و آیین نامه به تنهایی کافی نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از وقوع ۲۸۹ حادثه در كارگاه های این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سهراب براندیشه در نشستی با انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان، جلوگیری از حوادث مرگبار ساختمانی را نیازمند ارتقای سطح فرهنگ ایمنی دانست و اعلام كرد: ۴۶ درصد از حوادث ناشی از کار در کشور در پروژه‌های ساختمانی رخ می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در ۷۰ درصد این رخداد‌ها، مرگ نیروهای کار قطعی است، گفت: این در حالی است که تنها ۱۷ درصد از حوادث مرگبار در دنیا به پروژه‌های ساختمانی مربوط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۹ مورد حادثه در سطح کارگاه‌های استان کرمانشاه رخ داده است که ۱۶۹ مورد از آن‌ها در پروژه‌های ساختمانی به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به رسالت سنگین انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان، گفت: لازم است که این انجمن در خصوص تقویت فرهنگ ایمنی میان کارگران و کارفرمایان، اقدام کند و برای نیل به این هدف، صدور بخشنامه و آیین نامه به تنهایی کافی نیست.

براندیشه با اشاره به بازرسی‌های مکرر و ادواری بازرسان این اداره کل از واحدهای کارگری کرمانشاه گفت: در هشت ماه سپری شده از سال جاری هفت هزار و ۵۵۷ مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان به عمل آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: با کارفرمایانی که موارد ایمنی و مقررات بهداشت کار را رعایت نکنند، برخورد قانونی خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز