خبرگزاری کار ایران

معاون امور مدارس خارج از کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تا دو سال آینده آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور برگزار نمی‌شود/ بازنگری جدی در نحوه پذیرش و برگزاری آزمون

معاون امور مدارس خارج از کشور از تعیین تکلیف سفر معلمان به خارج از کشور که در نوبت قرار دارند، تا قبل از اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: معلمان ایرانی به ۷۵ کشور دنیا اعزام می‌شوند که بیشترین اعزام‌ها تاکنون به کشورهای خلیج فارس و امارات بوده است.

شاهین نوش آبادی معاون امور مدارس خارج از کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اعزام معلمان در سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ به خارج از کشور، اظهار داشت: با توجه اعزام معلمان در سه سال متوالی و همچنین با توجه به اینکه هم اکنون ۱۰۰۰ نفر از معلمان در نوبت اعزام هستند، بنابرین هیچ نیازی به نیروی جدید در سال آینده نداریم و هیچ ثبت نامی صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا یکی دو سال آینده هیچ آزمونی برای اعزام معلمان به خارج از کشور برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سالانه ۳۰۰ نفر از معلمان را به خارج از کشور اعزام می‌کند.

بازنگری در نحوه پذیرش و برگزاری آزمون

نوش آبادی از بازنگری جدی در نحوه پذیرش و برگزاری آزمون برای اعزام معلمان به خارج از کشور خبر داد و گفت: یکی از تغییرات، بازنگری در شکل آزمون، دیگری برون سپاری برخی از امور و کمک گرفتن از استان‌ها و مناطق آموزشی برای برگزاری آزمون است؛ چرا که در حال حاضر استان‌ها هیچ نقشی در پذیرش و برگزاری آزمون ندارند.

بیشترین اعزام معلمان به امارات و کشورهای خلیج فارس

معاون امور مدارس خارج از کشور همچنین از تعیین تکلیف سفر معلمان به خارج از کشور تا قبل از اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: معلمان ایرانی به ۷۵ کشور دنیا اعزام می‌شوند که بیشترین اعزام‌ها تاکنون به کشورهای خلیج فارس و امارات بوده که دارای بیشترین ایرانی هستند.

وی ادامه داد: اعزام معلمان به خارج از کشور براساس نیاز و آمار دانش آموزان ایرانی در سایر کشور‌ها انجام می‌شود.

کد خبر : ۲۶۱۵۵۳